Succesverhaal: hoe een vrouw haar ex terugkreeg nadat ze was geblokkeerd

Welke Film Te Zien?
 
Speel podcastaflevering Spelen

Een paar dagen geleden had ik het genoegen Jo te interviewen, een vrouw die deel uitmaakt van mijn.



Zoals ik al zei voor de. Ik heb deze enorme site-brede / productbrede interviewreeks gehouden, waarin ik zit met echte succesverhalen en hen precies vraag wat ze hebben gedaan om hun exen terug te krijgen.

Tot nu toe hebben we veel interessante dingen geleerd.







  1. Iedereen heeft een vorm van contactloosheid gebruikt
  2. Iedereen lijkt zich grotendeels aan ons plan te houden, maar is niet bang om zich aan te passen wanneer dat nodig is
  3. Tot nu toe zei iedereen dat ze emotioneel op een plek kwamen waar ze hun exen niet meer terug wilden

Maar Jo's specifieke succesverhaal was om een ​​aantal redenen fascinerend.

Ten eerste had haar ex haar geblokkeerd, dus dat is altijd een onmiddellijke aandachtsfactor, maar wat echt indruk op me maakte, was hoe ze het paradigma volledig veranderde, zodat hij, toen ze hem terugkreeg, letterlijk zei:

'Wauw, je lijkt zo anders. Je bent volledig veranderd '

Dus zonder verder oponthoud wil ik je voorstellen aan Jo!





Hoe Jo haar ex terugkreeg nadat ze geblokkeerd was

Chris:
Oké, vandaag hebben we een grote traktatie. We gaan met Jo praten, die een van onze succesverhalen was in de privé-ondersteuningsgroep van Facebook, en zij kocht ons programma. We gaan haar veel vragen stellen over wat ze heeft gedaan om haar ex terug te winnen. Maar laten we ons even voorstellen. Vertel eens wat over jezelf, Jo.

Nu al:
Hé, Chris. Nou, ik kom uit Sydney, Australië. En ja, ik ben 26. Hoe zit het met mij, wilde je weten?

Chris:
Oh, nou, vertel me eigenlijk gewoon een beetje de achtergrond met jou en je ex. Hoe hebben jullie-

Nu al:
Oh oke.

Chris:
Wat veroorzaakte het uiteenvallen, en we konden gewoon vanaf daar gaan.

Nu al:
Oké, ja. Dus met mijn ex, die nu weer mijn vriend is, zijn we eigenlijk familievrienden. Ik ken hem al sinds mijn geboorte. Mijn vader en zijn vader waren beste vrienden toen ze op de middelbare school in de Filippijnen zaten. We waren anderhalf jaar samen en we gingen uit elkaar omdat ik te giftig was. Ik was onzeker, ik heb in onze relatie veel bij het verleden stilgestaan ​​en ik denk dat hij er gewoon ziek van werd en vertrok. Hij was een aardige vent, hij nam het allemaal in zich op. Hij zei niet echt veel. Ik denk dat toen ik ... Dus de dag voordat hij het uitmaakte, was hij op een feestje en toen werd ik boos dat hij me niet uitnodigde en werd ik gek. En dan de-

Chris:
Dus wacht even.

Nu al:
… De volgende dag maakte hij het uit met mij.

Chris:
Wacht even. Oke. Oke. Definieer psycho? Wat voor soort psychogedrag deed je in je ogen?

Nu al:
Nou, ik heb zijn avond bedorven. In plaats van hem te laten genieten van zijn avond met zijn vrienden, had hij ruzie met mij. Ik werd gewoon boos dat hij me niet uitnodigde met zijn ... om naar de inhaalslag te gaan die hij met zijn vrienden had. En dan heb je zoiets van ... En toen blies ik het kleinste probleem op tot het grootste probleem, en de volgende dag maakte hij het uit met mij. Hij zei: 'Ik ben er gewoon ziek van.'

Chris:
Dus eigenlijk is het alsof je net een gevecht bent begonnen om een ​​gevecht te beginnen, omdat je echt van streek was over ...

Nu al:
Ongeveer.

Chris:
... hij heeft je niet uitgenodigd voor het feest. Hoe maakt hij het precies uit met jou? Doet hij het persoonlijk? Sms hij je? Doet hij het via de telefoon?

Nu al:
Oh nee. We hebben het persoonlijk gedaan. Hij was zoals ik: 'Hé, kun je komen?' De volgende dag was hij net als ik: 'Kun je alstublieft langskomen voordat je naar je werk gaat? Of nadat je klaar bent met werken? ' Dus ik ging voor mijn werk en toen had hij een paar van mijn bezittingen bij hem thuis, zoals een paar boeken, en wat toiletartikelen. Hij zei: 'Oh, ik ben klaar. Neem dit, ik wil je niet meer zien. ' En ik was [crosstalk 00:03:03].

Chris:
Had u bij het binnengaan van die bijeenkomst enig idee wat er ging gebeuren? Dacht je dat het gewoon een normaal samenzijn was?

Nu al:
Nee, ik dacht eigenlijk dat we het over de avond ervoor zouden hebben. Omdat hij de avond ervoor, toen hij rondhing met zijn vrienden, voordat we aan de telefoon waren en voordat hij ophing, tegen me zei: 'Alsjeblieft, onthoud dat ik van je hou en vertrouw me alsjeblieft.' Het eindigde prima.

Chris:
Oke. Dus je herstelde het ding, het gevecht, maar hij had duidelijk nog steeds veel last van het gedrag.

Nu al:
Ja. Dus ik denk dat toen hij die avond thuiskwam, hij veel nadacht omdat ik hem vrijwel daarna online op Instagram zag. Het was alsof ... ik zag hem waarschijnlijk om 3 uur 's ochtends. Dus toen ik daarheen ging, brak hij het af en het was gênant. Ik was aan het bedelen en zijn vader was bij hem thuis. En omdat, zoals ik al zei, mijn vader en vader-

Chris:
Familie vrienden.

Nu al:
... zijn dichtbij en we zijn familievrienden, hij vertelde mijn ex dat we moesten kalmeren en erover praten. Maar op dat moment

Chris:
Wat een fascinerende dynamiek is dat, want ik-

Nu al:
Ik weet.

Chris:
Ik denk dat dat je echt heeft geholpen hem terug te krijgen, want het is alsof ik altijd ...

Nu al:
Het deed.

Chris:
… Praten over invloedssfeer. Het lijkt erop dat-

Nu al:
Ja. Ze [overspraak 00:04:40].

Chris:
Het feit dat je [overspraak 00:04:40]. Rechtsaf. Dus hij maakt het uit met je, en zoek je gewoon het internet af op zoek naar advies? Of maakt u de klassieke blunders door een paar dagen om hem terug te blijven smeken, en probeert u een manier te vinden om hem bij u terug te laten komen?

Nu al:
Die dag maakte hij het uit met mij, ik smeekte ongeveer een half uur bij hem thuis. En toen zei zijn vader dat ik moest kalmeren en hem de ruimte moest geven. Dus ik gaf het drie dagen. Ik denk dat ik je programma heb gevonden ... Ja, die dag ook. Ik zag video's op YouTube, maar ik kocht je programma pas na drieënhalve week ...

Chris:
Oké, dus je hebt eerst gevonden-

Nu al:
... van het uiteenvallen.

Chris:
… Mij via YouTube. Dus je zag de YouTube-video's die ik uitbracht en je dacht: 'Oké, ik hou van de sfeer.' Maar het kostte je een beetje dieper het gat in te gaan voordat je dacht: “Ik heb extra hulp nodig. Iemand moet me helpen. ' En dat is wanneer je de trekker overhaalt, je koopt het programma. Kom je door het programma? Of is het een van die situaties waarin je in de Facebook-groep terechtkomt en het gewoon alleen doet?

Nu al:
Oh nee. Nee. Ik probeerde me aan het programma van de T.

Chris:
Oke. Je krijgt hem duidelijk terug. Maar waar ik in geïnteresseerd ben, is niet zozeer als je het programma volgt, ik wil zien welke afwijkingen je hebt gemaakt van het programma. Dus neem me van begin tot eind. Wat heb je in gedachten gedaan om je te helpen hem terug te krijgen?

Nu al:
Oke. Omdat ik de reden wist waarom hij het uitmaakte, dat ik giftig en onzeker was, en yada yada. En ik had eigenlijk ... Hij kon zien dat ik ... Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat ik boosheidsproblemen heb.

Chris:
Het interessante voor mij is dat ik het gevoel heb dat ik van streek zou zijn als ik ook in jouw positie zat. Maar ik kan ook zien waarom hij boos is omdat jij van streek bent, misschien wilde hij gewoon een leuke tijd hebben met zijn vrienden. Maar ik heb het gevoel dat je misschien boos worden meer is als: 'Oké, hij is in deze omgeving. Misschien zijn er daar andere meisjes die hem hebben geraakt. Ik wil niet dat dat gebeurt. Ik wil niet bedrogen worden. ' Was er enige vorm van onzekerheid aan het blijven hangen? Was dat-

Nu al:
Oh nee. Nee. Nee. Het was alleen omdat wij ... Dus de mensen met wie hij omging, ik heb ze allemaal ontmoet. Ze zijn allemaal zijn collega's. Ik denk dat ik net van streek ben omdat ik zo aan ons gewend ben ... We zijn al anderhalf jaar samen. We voelden ons erg op ons gemak bij elkaar en we zagen elkaar elke dag. Ik denk dat ... En we waren altijd samen, denk ik. Ik denk dat, omdat hij me niet vertelde dat hij met zijn vrienden ging rondhangen, ik het op zijn Instagram zag. Toen dacht ik: 'Oké, je hebt me niet uitgenodigd. Wel verdomme?'

Chris:
Oke. Oke. Ik begrijp het. Het is dus bijna een breuk met de norm. Je hebt zoiets van: 'Waarom ga je niet-

Nu al:
Ja, eigenlijk wel.

Chris:
... Je nodigt me altijd uit, waarom nodig je me nu niet uit? ' En je hebt het gevoel dat er misschien iets mis is, en het wordt gewoon opgeblazen. Dus je bent aan het programma begonnen, wat doe je nu?

Nu al:
Oké, dus ik zal je even vertellen wat ik deed voordat ik aan het programma begon. Ik sprak met mijn tante, we zijn heel dichtbij. Ik vertelde haar over mijn hele situatie en alles, ze adviseerde me om hulp te krijgen alleen vanwege mijn woede, denk ik. Omdat ik er net een paar heb ... Omdat mijn ouders zijn gescheiden, dus ik denk een beetje van ... ik was veel getroffen, maar ik realiseerde me het niet. En mijn vader heeft een sjabloon, dus ik ... en ik woon bij mijn vader, dus ik denk dat het van me afkwam en dat het de andere mensen in mijn leven beïnvloedde. Dus gingen we uit elkaar op 1 juni, maar ik begon pas op 26 juni met het programma. Omdat ik tussendoor mijn ex hier en daar sms'te over wat hem afschrikte. We waren dus nog vrienden op sociale media voordat ik geen contact meer had. Het was op 25 juni dat ik dronken een sms stuurde. En toen dacht hij dat ik het complot kwijt was, dus blokkeerde hij me. Hij blokkeerde me op Facebook Messenger, hij volgde me niet meer op Instagram, ontvriendde me op Snapchat. Maar-

Chris:
Hij heeft je volledig geblokkeerd. Dus werd je geblokkeerd aan de telefoon?

Nu al:
Nee, dat was ik niet. Ik werd niet geblokkeerd op sms-berichten, ik werd niet geblokkeerd op WhatsApp. Ik werd geblokkeerd op Facebook, maar hij blokkeerde me niet op Instagram en Snapchat. Dus ik had zoiets van: 'Oké, wat is de [onhoorbare 00:09:44]?' Dus dat was 25 juni. Ik begon op 26 juni zonder contact, en toen ... Ja.

Chris:
Hoe is uw contactloze periode verlopen? Ben je er redelijk ongeschonden doorheen gekomen? Of was het een strijd om die negerende dagen door te komen?

Nu al:
De eerste 20 dagen had ik het moeilijk. Ik huilde elke nacht. Dus ik zal je ook een klein beetje over mijn situatie geven, alleen financieel, want mijn ex, hij heeft enorm veel spaargeld en we hadden doelen om samen een huis te kopen en zo. En ik heb veel schulden. Ik had een creditcardschuld van 6000 Australische dollars, toch?

Chris:
Oke.

Nu al:
Voor hem ... Oké, dit was wat ik niet leuk vond. Voor hem was het ... Hij vond dat een groot probleem, maar het punt is dat ik hem nooit om hulp of iets anders heb gevraagd om mijn creditcard te betalen. Ik denk dat hij het gewoon als een belemmering zag om samen een huis te kopen. Maar het punt is dat we gestudeerd hebben, dus dat is pas een doel voor nog zo'n vier jaar. Dus tijdens NC denk ik dat ik de eerste 20 dagen worstelde omdat ik echt niets voor mezelf deed. Het was gewoon omdat ik gefocust was op het afbetalen van mijn creditcard, dus ik deed niet zo veel. Het was raar omdat ik veel mensen eruit heb gehaald. Ik denk dat de enige persoon met wie ik veel contact had, mijn beste vriend was, en ik was de hele tijd bij mijn broer. Mijn ouders, ik kwam dichter bij mijn ouders met mijn broer. Omdat hij en zijn vriendin een week na mij uit elkaar gingen ...

Chris:
Wauw.

Nu al:
… En mijn ex. En toen zei ik tegen mijn broer dat hij zich bij ERP moest aansluiten. Dus mijn broer kwam bij ERP en we hebben het zo goed als samen doorgemaakt.

Chris:
Wauw.

Nu al:
Dus hij is zo ongeveer mijn rots geweest. En het grappige verhaal, ze kwamen weer bij elkaar, zoals twee weken geleden.

Chris:
Dat is best gaaf.

Nu al:
Het is ERP. Ja. Maar hij hield zich er niet echt aan, ik denk dat hij maar drie weken geen contact heeft gehad. Hoe dan ook, meer over-

Chris:
Oh, dat is oké. Dat is goed.

Nu al:
Ja. Dus bij mij, ja, ik concentreer me op mijn creditcard. Dus ik betaalde eigenlijk mijn creditcard met $ 6.000, die ik zes weken na het uiteenvallen afbetaalde.

Chris:
Oke. Het lijkt mij de regel dat er geen contact is ... Je zult me ​​vaak horen praten over de heilige drie-eenheid gezondheid, rijkdomrelaties.

Nu al:
Ja.

Chris:
Het lijkt me het grote ding-

Nu al:
Ja, ik heb het programma gehoord.

Chris:
... waarop u zich concentreert, was het rijkdomaspect, dat is als: 'Ik moet af van deze creditcardschuld.' Dus je hebt gewoon het hele ding afbetaald gedurende de hele periode van geen contact.

Nu al:
Niet zeker. Ik had eigenlijk ... Ik begon aan het begin van het jaar met $ 12.000 [crosstalk 00:12:56] en kwam toen tot de helft. Dan-

Chris:
Oke. Dat is echter best goed.

Nu al:
Australië… Ja. En in Australië is de tijd voor belastingaangifte juli, dus dat heeft me behoorlijk geholpen om het af te betalen. Toen ik mijn creditcard had afbetaald, was ik zoveel beter. Ik schreef me in voor paaldansen, ik schreef me in voor aerial yoga en ik ging meer naar de sportschool. En ik bracht meer tijd door met mijn broer, elk weekend speelden we tafeltennis in het park of zoiets. Dus daarna begon ik in orde te worden. Ik huilde minder, ik hield mezelf bezig.

Chris:
Dus zou je zeggen dat je op enig moment tijdens je periode van geen contact emotioneel op een punt komt waarop je dacht: 'Ik weet niet of ik hem terug wil.' Of zat dat niet eens in de kaarten? Je had zoiets van: 'Nee, ik wil hem terughalen.'

Nu al:
Nee. Er waren nogal wat keren dat ik hem niet terug wilde. Het is gewoon omdat ik dacht dat als ... ik dacht omdat mensen ... Dus jij, ERP en alle anderen bleven me eraan herinneren dat ik mijn waarde moest kennen. En dat deed ik en ik bleef maar bij mezelf denken op die momenten dat ik hem niet terug wilde, ik dacht: 'We moesten door dik en dun samen zijn en hij stelde me teleur.'

Chris:
Dus dat is voor jou als: 'Oké, hij zit hier niet zo vaak in als ik erin.' En emotioneel denk je tijdens deze periode van geen contact op een gegeven moment als: 'Ik weet niet of ik hem terug wil.'

Nu al:
Ja. Ik was ook erg aanhankelijk, dus ik denk dat [onhoorbaar 00:14:58].

Chris:
Oke. Dus hoe lang was je van plan om in een periode zonder contact te blijven?

Nu al:
Ik was van plan ... Voor de beoordeling dacht ik dat ik maar 30 dagen zou doen. Maar toen ik de beoordeling deed, moest ik 45 dagen doen. Ja, het plan was om de hele 45 dagen vol te houden. [crosstalk 00:15:20].

Chris:
Oke. Dus wat gebeurt er? Ik weet al een klein beetje, spoiler alert, want ze had dit enorme bericht in de Facebook-groep. Dus hoe lang heb je het gehaald zonder contact?

Nu al:
41 dagen.

Chris:
Oké, dat is nog steeds best veel. Dus wat is het dat ervoor zorgde dat u geen contact vroegtijdig verbrak?

Nu al:
Het was omdat je weet hoe ik je vertelde dat ik begon ... Zei ik je dat ik een counselor begon te zien?

Chris:
Ja. Je zei dat je naar de counselor ging.

Nu al:
Ja, ik ga nog steeds. Ik ga nog steeds elke drie weken. Dus ik vertelde mijn counselor net over ... Ik vertelde haar hoe het emotioneel was, ik werd beter. Maar het was omdat mijn ex contact met me opnam op dag 30 en op dag 32.

Chris:
Oké, dus dat is een interessante-

Nu al:
Ja.

Chris:
Het is een interessant stukje informatie. Dus wat zegt hij toen hij op die dagen contact met u opnam?

Nu al:
Het is grappig omdat zijn allereerste contact een telefoontje was, geen sms. En ik was-

Chris:
Oke. Dus sprong [crosstalk 00:16:24]. Hij ging meteen naar het telefoontje.

Nu al:
Hij deed.

Chris:
Heeft hij een voicemail achtergelaten?

Nu al:
Nee. Dus hij belde me, het was zaterdag 22.00 uur. En ik dacht: 'Wat is er verdomme?' Ik was Netflix aan het kijken met mijn moeder en mijn broer, en ik had mijn telefoon en ik dacht: 'Mam, hij belt me.' En ze zei: 'Geen antwoord.' Dus ik antwoordde niet.

Chris:
Oke. [crosstalk 00:16:48] 32. Je zei dag 32 hij-

Nu al:
Hij stuurde me een sms.

Chris:
Dus wat sms't hij je?

Nu al:
Hij had zoiets van: 'Hé, hoe gaat het?' En ik ben net als-

Chris:
Dus het absolute minimum.

Nu al:
'Ik heb meer nodig dan dat.' Ja, ik had zoiets van: 'Ik heb meer nodig dan dat.' Oh, ik heb het je ook niet verteld, maar tijdens ... Sinds het uiteenvallen ben ik van alle sociale media afgekomen. De enige sociale media die ik heb gebruikt-

Chris:
Interessant.

Nu al:
... was Facebook voor ERP, dat is het.

Chris:
Oke. Maar je postte niet

Nu al:
Dat is het.

Chris:
... alles op sociale media, je ging gewoon-

Nu al:
Niet.

Chris:
… Stil. Interessant.

Nu al:
Ik heb eigenlijk alle apps verwijderd. Ik heb Instagram, Snapchat, alles verwijderd. Ik heb zojuist de apps verwijderd.

Chris:
Gewoon niet om jezelf te verleiden. Was dat een uitvoerende beslissing van uw kant om te voorkomen dat u geobsedeerd raakt door wat hij post?

Nu al:
Ja, ik denk het wel. Omdat ik in ... Het was raar, want elke keer dat ik die apps zou openen tijdens het uiteenvallen, klopte mijn hart.

Chris:
Werkelijk?

Nu al:
Ik denk omdat ik me zo zorgen maakte over wat ik zag. Nee, en ik denk ook dat ik de eerste week van de breuk op zijn Instagram zat te kijken. Hij postte veel. Hij post op zijn verhalen. Hij zou veel posten, hij postte wel tien verhalen per dag. En daarvoor postte hij nauwelijks.

Chris:
Overmatig. Dat is zo overdreven.

Nu al:
Ik weet. En toen keek ik naar een van je video's, de video die zegt waarom ze zo vaak posten? En het ging erom dat ik denk dat ik de leegte vulde en dat ik het kon zien. En ik denk dat hij me wilde laten zien dat het goed met hem ging. Maar ja, ik stapte uit. Ik had zoiets van: 'Dit doet teveel pijn.' Dus ik stapte uit. Zelfs op Facebook zijn maakte me zenuwachtig. Ik zou niet door mijn nieuwsfeed scrollen, ik typte gewoon 'ERP' in de zoekbalk en keek dan gewoon naar nieuwe berichten-

Chris:
Ga naar de groep. Oke.

Nu al:
… of wat dan ook. Ja dat is het.

Chris:
Blijf in de veilige ruimte van de groep.

Nu al:
Ja.

Chris:
Begrepen.

Nu al:
Ja, dat is het.

Chris:
Dat is best grappig. Oké, hij neemt contact met je op met het verplichte: 'Hé, hoe gaat het?' En uiteindelijk reageer je 10 dagen later op hem.

Nu al:
Ja.

Chris:
Hoe reageer je? En wat zit er achter de beslissing om geen contact te verbreken? Toegegeven, het zijn 41 dagen, dus je hebt bijna het einde gehaald. Maar wat zit er achter de beslissing om het te breken? En waarmee reageer je?

Nu al:
Oke. Het was gewoon omdat hij het was die contact met me opnam, me gek maakte. En ik dacht, en ook mijn broer en mijn strijdmaatje zeiden: “Waarom? Ik vraag me af waarom hij contact met me opneemt? ' Dus dag 41 had ik een counseling-sessie, dus toen vertelde ik mijn counselor over ERP en de hele no-contact-regel. En ze was het eens met het geheel ... Met de redenen ervoor, dat je de emotie van beide partijen laat bezinken en vrij veel genezen en jezelf weer terugvindt. Maar toen ik haar vertelde dat mijn ex contact met me opnam, ze ... Omdat ik tegen haar zei: 'Oh, ik word er gek van. Ik weet niet wat ik moet doen. Waarom neemt hij contact met mij op? Hij heeft me vrijwel overal geblokkeerd, behalve telefoon en sms. ' Ik dacht eigenlijk dat hij me aan de telefoon had geblokkeerd, maar toen bevestigde hij dat hij me belde en sms'te. Hoe dan ook, dus zei mijn raadgever tegen mij: 'Mensen komen niet zomaar uit, vooral mannen.' En dat is waarom ik mijn contact heb verbroken.

Chris:
Oké, dus de counselor zegt in feite: 'Nee, je zou ...' Dus wat gebruik je? Of wat zeg je tegen hem? Heb je hem gebeld? Of stuur je hem een ​​sms? Of wat is je plan?

Nu al:
Ik stuurde een sms, maar het was zoiets als een gewone ERP-bericht. Ik had al een plan, de haak-

Chris:
Het nieuwsgierigheidsding.

Nu al:
… vraag.

Chris:
Hook ding.

Nu al:
Ja. Ik heb dat niet gedaan.

Chris:
Oke. Nee. Nee. Nee. Dat is goed. Dat is goed. Dus wat was het dat ... Omdat het voor mij lijkt op het haak ding, dat je niet echt nodig hebt, want hij heeft het contact al geïnitieerd. Dus wat zei je terug? Reageerde u zojuist 10 dagen later op zijn eerste vraag? Of ben je net een nieuwe thread of een nieuw gesprek begonnen?

Nu al:
Nou, hij zei gewoon: 'Hé, hoe gaat het?' Dus ik was zo ongeveer ... Ik zei gewoon: 'Hé, sorry dat ik je niet heb beantwoord. Ik had gewoon wat meer tijd nodig om te genezen, en ik ben nu klaar om te praten als je klaar bent om te praten. Wil je bijpraten? '

Chris:
Wauw. Oke.

Nu al:
Ja. Ongeveer.

Chris:
Je ging er regelrecht naartoe. Dat is interessant. Oke. Dus je hebt eigenlijk ... Je hebt iets interessants gedaan, wat je deze ongemakkelijke stilte noemde. Omdat hij het sms-bericht op dag 32 verstuurt, en dan reageer je op dag 41. Dus dat betekent dat er bijna ... iets meer dan een week is verstreken en uiteraard de belangrijkste vraag die hij zal hebben als je op dat sms-bericht reageert is als: 'Wel, waar was je in godsnaam?' Maar je lijkt dat meteen te onderbreken door in feite gewoon te zeggen: 'Hé, het spijt me, het duurde zo lang om te reageren. Laten we bijpraten.' Nu adviseren we meestal niet om op deze manier recht te gaan voor de moord. Meestal probeer je-

Nu al:
Ja ik weet het.

Chris:
…. een beetje verstandhouding opbouwen. Maar het ziet er voor jou uit. Dus schrikt dat hem een ​​beetje af? Of omzeilt hij die gelegenheid om u persoonlijk te zien?

Nu al:
Nou, daarna ... Oké, dus ik zal je gewoon mijn gedachten geven over waarom ik dat stuurde, het is gewoon omdat ik het gevoel had dat mijn counselor op mij leek: 'Oh, je moet oprecht zijn als je de relatie echt wilt herstellen. met hem.' Dus dat is wat ik deed. En grappig, hij reageerde binnen 10 minuten en hij was zo positief. Hij had zoiets van: 'Ja-

Chris:
Dus het geen contact had echt een effect op hem.

Nu al:
Het deed. Het deed. Ik kan je vertellen wat ... Ik denk dat we gingen naar wat er gebeurt als we elkaar ontmoeten. Hij zei vrijwel: 'Oh, hey, dat is oké.' Ik probeer eraan te denken omdat ik niet naar het bericht kan scrollen, maar hij zei vrijwel: 'Oh hey, dat is oké. Ik ben momenteel gewoon druk met school en het is tijd voor beoordeling, kunnen we over drie weken bijpraten? ' Ik was zo van-

Chris:
Wauw.

Nu al:
'Ja.' En toen zei hij: 'Hoe gaat het met het werk en zo?' En toen reageerde ik. Ik zei tegen hem: 'Ja, dat is prima. Ik weet dat je het druk hebt met school. Elke keer dat je vrij bent van beoordelingen, is prima. ' En toen hij me vroeg: 'Hoe gaat het met het werk en zo?' Ik ging meteen naar binnen omdat ik weet dat mijn creditcard hem dwars zat. Ik dacht aan hem: 'Oh ja, het gaat goed met mij. Werk is goed. Ik heb mijn creditcard drie weken geleden afbetaald. ' En toen antwoordde hij pas drie dagen later omdat hij beoordelingen had. Maar ja, ik maakte me zorgen toen hij niet reageerde. Ik dacht dat het hem aan het denken zette, want ik denk dat ik bewees dat hij ongelijk had. Hij dacht dat ik het daar voor altijd zou vertellen. Toen antwoordde hij me drie dagen later op dat sms-bericht, het was een zondag en ik was zo opgewonden. Omdat zijn sms-bericht was ... Zijn eerste sms die dag was erg lang. Hij had het over ... Hij zei: 'Oh, sorry voor het late antwoord. Ik heb een hectische week gehad. ' En het was grappig omdat hij film en televisie studeert.

Nu al:
Dus hij vertelde me over zijn beoordeling, en hij gaf me de scriptieverklaring en alles, en ik ben net als ... ik liet het aan mijn broer zien, ik dacht: 'Dat is veel moeite. En dat is [crosstalk 00:25:02]. ' het was ... Ja. Het was zo langdradig, ik dacht: 'Wow, hij is me echt kwijtgeraakt.' En toen werd ik opgewonden en ik probeerde niet te laten zien dat ik opgewonden was, dus antwoordde ik twee uur later.

Chris:
Oké, dus je hebt wat-

Nu al:
En dan ... Ja.

Chris:
… Enige controle. Wauw.

Nu al:
Ja. Dus ik reageerde twee uur later, en toen probeerde hij mij te beantwoorden. Hij antwoordde ... Dus we waren de hele dag behoorlijk aan het sms'en. Hij reageerde op mij. Hij reageerde na dat een uur op mij. Dus toen de volgende vijf sms'jes, was er een uur tussen ons. En dan denk ik dat toen het rond 18:00 uur, zes uur 's avonds toesloeg, hij er ongeveer 10 minuten over deed om zich aan te melden.

Chris:
Oké, dus het was net als-

Nu al:
En ik zou er een half uur over doen.

Chris:
Het is zoiets als-

Nu al:
Het was een goede dag.

Chris:
Het was een beetje zoals weer normaal. Je komt langzaam terug-

Nu al:
Een beetje, ja.

Chris:
... naar die sms-routine. dus ik ben benieuwd. Dus hij zegt: 'Ik kan je drie weken niet zien.' Hebben jullie elkaar eerder ontmoet dan [crosstalk 00:26:02]?

Nu al:
We ontmoetten elkaar ... Dus toen hij drie weken zei, ontmoetten we elkaar vijf dagen later.

Chris:
Oké, dus het was eigenlijk BS door hem. Hij probeert cool te spelen, in wezen is dat wat dat was.

Nu al:
Ja. Dus omdat ik me nu goed begon te voelen, begon ik weer te posten op mijn socials. En dan weet je hoe ik begon met paaldansen, ik plaatste een korte video en hij zag dat.

Chris:
Oké, op die manier wil hij je eruit halen. Dat is grappig.

Nu al:
Ik denk dat het de creditcard was die hem echt schokte.

Chris:
Ik denk dat het niet alleen een creditcard was, ik denk dat het was en al het bovenstaande, dit

Nu al:
Alles.

Chris:
Al deze dingen die gewoon bij elkaar passen en gewoon de perfecte cocktail creëren. Dus eigenlijk heb je net vijf dagen met hem gepraat en hij zegt: 'Hé.' Dus wie onderhandelt? Is het dat hij zegt: 'Hé, ik moet je zien.'?

Nu al:
Hij was zoals ik ... Oh, ik zal het je vertellen, ik vergat het je te vertellen. Ik had gewoon het gevoel dat toen we in onze oude relatie waren, ik geen hobby's had. Ik had helemaal geen hobby's, omdat we de hele tijd samen waren. En het was zo ongeveer dat hij mijn hele wereld was. Maar toen begon ik met drie hobby's toen we uit elkaar gingen. En ik doe het nu nog steeds, wat goed is.

Chris:
Ja dat is goed.

Nu al:
Dus ik blijf bij RUG.

Chris:
Oke. Het is goed.

Nu al:
Dus nadat hij mijn video over paaldansen had gezien, stuurde hij me een bericht. Hij had zoiets van: 'Oh, hé, ben je vrij? Ik heb vandaag geen werk. Ik ben net klaar met school. ' En toen dacht ik: 'Wauw, oké.'

Chris:
Wauw. Dus hij ziet de video over paaldansen en het is als een onmiddellijke reactie.

Nu al:
Ja.

Chris:
Oke. Wauw.

Nu al:
Maar eigenlijk, dan ... Dus hij zei dat. Hij had zoiets van: 'Hé, ben je vrij? Ik heb vandaag geen werk. Ik ben net klaar met school. ' Hij zei tegen me dat hij me zijn projecten wilde laten zien voor zijn beoordelingen, omdat hij film en televisie doet, zoals ik al zei.

Chris:
Ja. Ik bedoel, je moet het laten klinken-

Nu al:
Ik weet het niet [crosstalk 00:28:04].

Chris:
Ja, het lijkt me alsof hij helemaal warm wordt en last heeft van de video over paaldansen en hij zegt: 'Oh, ik moet haar nu zien, maar ik moet het laten klinken alsof het daar niet over gaat.' Dus hij zegt: 'Nou, kijk eens naar mijn beoordeling.' Dus je gaat duidelijk, toch?

Nu al:
Ja.

Chris:
Je gaat naar hem toe en hoe werkt die interactie?

Nu al:
Oh oke. Nou, eigenlijk omdat ik heel ... ik zou mezelf een boekenwurm willen noemen net voordat ik daar weer op inga met de bijeenkomst. Dus toen hij me vroeg of ik hem kon zien omdat hij ook hulp nodig had, wilde hij gewoon wat advies omdat hij niet echt sterk is in essays. Dus zei ik tegen hem: 'Ik kan je tips geven als je wilt.' En hij zei: 'Oh, dat heb ik altijd aan je bewonderd. Je bent academisch zo goed. ' bla, bla, bla. Hoe dan ook, dus tijdens de bijeenkomst was ik zenuwachtig. Omdat ik bij mijn vader woon, heb ik tegen mijn vader gezegd dat ik met mijn broer ga rondhangen omdat ik niet wilde dat hij het wist. Ik wilde niet dat iemand anders het wist. Hoe dan ook, dus ik ben er. Ik probeerde er op mijn best uit te zien, maar het was gewoon bij hem thuis, dus het was gewoon niet te overdreven gekleed.

Nu al:
Maar wat me echt choqueerde, was dat ik mezelf verraste omdat ik verwachtte dat ik hem zo graag terug zou willen, en ik verwachtte dat mijn gevoelens zo sterk voor hem zouden zijn. Maar toen ik hem zag, voelde hij niet zo sterk als ik had verwacht. Dat denk ik-

Chris:
Oh dat is geweldig. Het is echt interessant dat je dat zegt. Nee. Nee. Wat daar echt interessant aan is, is dat sinds ik deze interviews doe, de mensen die hun exen hebben teruggekregen, precies hetzelfde voelen. En ik denk dat het erom gaat hoe ze hun tijd gebruiken als ze geen contact hebben.

Nu al:
Ja het was. I denk-

Chris:
En ik voel me als-

Nu al:
Ja. Sorry, ga je gang. Nee. Nee. Nee. Oké, dus ik zeg dit gewoon. Ik denk dat het het bedrijf was dat ik miste. Ik denk dat je dit ook in een van je boeken hebt gezegd, omdat ik denk dat ik alles van je heb gekocht. Het was het bedrijf dat ik miste, niet hij. Dus ik zag dat toen ik hem zag.

Chris:
[crosstalk 00:30:27] je raakte zo gewend aan die routine. En dan nog maar [crosstalk 00:30:31] op een dag.

Nu al:
Ja. En toen raakte ik eraan gewend alleen te zijn, en dan zie ik hem weer.

Chris:
Dus je zag hem natuurlijk weer. En je komt daar en je hebt zoiets van: 'Wauw. Ik hou nog steeds van deze persoon, maar ik verwachtte dat ik zwak in de knieën zou worden en flauw zou vallen of zoiets. Maar dat is niet gebeurd en helemaal niet. '

Nu al:
Ja. Je hebt gelijk, het is niet gebeurd.

Chris:
Dus je verrast jezelf bijna. Nu kom je daar-

Nu al:
Ja, ik was echt geschokt, en toen iets anders dat hij zei ... Toen zei hij iets anders dat me afschrikte. Ik dacht even, ik wilde hem niet terug. Maar goed, dus ik zal je vertellen wat er is gebeurd.

Chris:
Ja, even.

Nu al:
Ja. Oke. Toen ik daar aankwam, huilde zijn moeder toen ze me zag. Ze had zoiets van: 'Ik heb je zo gemist.' Ik had zoiets van 'Holy shit.' Ze huilde, ik had zoiets van 'Wauw.'

Chris:
Het helpt dus om die invloedssfeer soms op je te hebben.

Nu al:
Ja dat doet het. En dan denk ik dat zijn vader een dutje deed, maar zijn ouders waren op dat moment thuis. Dit was net als drie uur 's middags. Zijn vader deed een dutje. En toen was ik gewoon in de kamer van mijn ex. Hij liet me zijn beoordeling zien, hij liet me twee video's zien. Dus hij liet me dat zien. En toen werd zijn vader wakker, net toen we gingen wandelen, en zijn vader omhelsde me ook en zei tegen mij: 'Ik heb je zo gemist.' Ik had zoiets van 'Wauw.' Ik had zoiets van: 'Oh mijn god, ze zijn echt in mijn cirkel van invloed.' Hoe dan ook, in je video's en in het ERP-programma praat je over het niet praten over het uiteenvallen als je elkaar voor het eerst ontmoet, toch?

Chris:
Rechtsaf.

Nu al:
Dus dat had ik in gedachten, maar mijn ex ging ervandoor. Hij praatte zo vaak over het uiteenvallen, ik dacht: 'Oh mijn god. Wel verdomme?' Omdat ik zei: ik was net als mezelf: 'Ik dacht dat hij over zijn beoordeling wilde praten. Waarom heeft hij het zo vaak over het uiteenvallen? '

Chris:
Nou, het is omdat de beoordelingen niet de echte reden waren dat hij je duidelijk wilde zien. Dat was maar een excuus.

Nu al:
Ja, denk ik. Nou, dat dacht ik niet. In gedachten dacht ik: 'Oké, wees UG. Praat helemaal niet over het uiteenvallen. ' En toen gingen we dus naar het park vlakbij zijn huis en we praatten ongeveer een uur. Het was behoorlijk lang. Dus we hadden het gesprek, hij had het zo vaak over het uiteenvallen. Een paar dingen die me zo afschrikken. Ten eerste vertelde hij hoe hij zich voelde alsof hij het slachtoffer was in onze oude relatie.

Chris:
Ik heb geleerd ... Zie je, ik zeg dat de hele tijd in de video's, nietwaar? Ik zei als: 'Ook al zijn zij degenen die het met je hebben uitgemaakt, ze zullen een slachtoffermentaliteit hebben [overspraak 00:33:29].'

Nu al:
Ja. Ja. Dus ik herinnerde me dat. Ik reageerde niet.

Chris:
[crosstalk 00:33:33] bijna. Dus dat vond je niet leuk, dus dat schrikt je af. Wat heeft je nog meer afgeschrikt?

Nu al:
Toen zei hij ... Omdat hij het mij vroeg, hij was net als ik: 'Oh, weet je wat?' Ik denk dat de reden waarom ik zo geobsedeerd was om hem terug te willen, is dat ik niet eens op een date ging zonder contact.

Chris:
Oke. Dus ik begrijp [crosstalk 00:33:53] dat dit gaat gebeuren.

Nu al:
Ik was bang en had het gevoel dat ik er niet klaar voor was.

Chris:
Oke. Dus ik vermoed dat hij een paar dates heeft gehad met een paar meisjes?

Nu al:
Ja. Dus vroeg hij mij. Hij was zoals ik-

Chris:
Heeft u [crosstalk 00:34:08].

kristallen om in je auto te hangen

Nu al:
'Ben je met iemand aan het daten?'

Chris:
Rechtsaf.

Nu al:
Ja, hij had zoiets van: 'Zie je iemand?' Ik had zoiets van: 'Nee, ik ben niet op een dag geweest.' Ik voelde me zoals ik zou moeten [onhoorbaar 00:34:15].

Chris:
Je had waarschijnlijk gewoon op een date moeten gaan, zelfs als [crosstalk 00:34:20].

Nu al:
Ja ik weet het.

Chris:
Oke. Dan-

Nu al:
En dan-

Chris:
... zei hij dat hij een paar dates had gehad?

Nu al:
Ik wilde het hem niet vragen omdat ik het niet wilde weten omdat ik [crosstalk 00:34:34].

Chris:
Jij wilde ook niet dat meisje zijn.

Nu al:
Ja. Omdat hij me kende als een psychopaat. De kleinste dingen zou ik opblazen. In ieder geval. Dus toen vroeg ik hem: 'Zie je iemand?' Toen zei hij: 'Ja.' En ik had zoiets van 'Shit.'

Chris:
Oh, betekent dat [crosstalk 00:34:52] relatie met iemand?

Nu al:
Nee. Nee, gewoon zien.

Chris:
Oké, dus hij ging gewoon op een paar dates.

Nu al:
Pretty [crosstalk 00:35:00]. Ja, hij is een paar dagen met dit meisje geweest. Hoe dan ook, dus dat zette me af. Ik had zoiets van: 'Ik wil hem niet meer terug. Ik niet [onhoorbaar 00:35:06]. '

Chris:
Dat werkt in uw voordeel, met die mentaliteit, denk ik. Omdat het hem van het voetstuk stoot, weet je?

Nu al:
Ja. Maar omdat hij me kende terwijl ik op alles reageerde. Ik hield mijn hoofd koel, ik stond daar maar. Ik dacht: 'Oh, oké.' En hij schrok echt. Hij schrok echt. Dus hij zei dat tegen mij, en toen vroeg ik hem: 'Hoe lang zie je dit meisje al?' Hij had zoiets van: 'Twee maanden.' En ik had zoiets van: 'We zijn pas twee en een halve maand uit elkaar geweest, dat was heel snel.' Ja, het was erg snel. En ik heb zoiets van: 'Wat maakt het uit?' In mijn hoofd werd ik gek. Ik had zoiets van: 'Hoe ben je in godsnaam zo snel verder gegaan?' Maar mijn buitenkant, ik was gewoon stil en hij keek me aan alsof ... Hij zei: 'Oh.' Ik kon zien dat hij in de war was dat ik niet reageerde, omdat ik dat normaal wel zou doen. Maar toen herinnerde ik me dat ik UG was, blijf kalm.

Chris:
Ja. Je hebt het goed gedaan. Je hebt het goed gedaan.

Nu al:
Dat is wat ik gedaan heb. Dat is wat ik gedaan heb.

Chris:
Dus wat gebeurt er daarna?

Nu al:
Dus toen waren we aan het praten, we begonnen om de blokken heen te lopen. Dus toen dacht hij aan mij: 'Oh, je hebt me echt geschokt.' Ik dacht: 'Waarom?' Toen zei hij: 'Je lijkt me een heel ander persoon.' Ik dacht: 'Oh, dank je.' En toen glimlachte ik. En weet je wat dan, Chris? Ik liet hem vrijwel de hele dag praten, ik heb niet ...

Chris:
Dat is wat je zou moeten doen. Ja.

Nu al:
Ik herinner me tegen het einde van de ERP, hem laten leiden. Dus dat is wat ik deed, ik liet hem leiden. Ik luisterde veel en hij praatte zo veel. Dus we liepen allemaal een blokje om. En toen was hij zoals ik: 'Oh, ik hou nog steeds van je.' Ik dacht: 'Oh, jij ook?' En toen zei hij: 'Ja.'

Chris:
Dus hij ziet iemand op dit punt losjes?

Nu al:
Ja.

Chris:
Nou, ik denk dat dat een soort datering is, maar niet echt. Ze zijn in dat grijze gebied.

Nu al:
Ja. Ze hebben geen relatie. Ze hadden geen relatie, niemand kende haar, vertelde hij me.

Chris:
Oke. Dus het was maar een meisje dat hij op date nam, maar ...

Nu al:
Oh, zijn ouders kenden haar. Maar dat is het. Alleen zijn ouders.

Chris:
Dus op dit moment ziet hij dit meisje technisch gezien nog steeds?

Nu al:
Ja, maar hij vertelde me dat de laatste keer dat hij haar zag drie weken duurde. Dus het was drie weken eerder.

Chris:
Oke. Het was dus een tijdje geleden.

Nu al:
[crosstalk 00:37:48] while. Het lijkt alsof hij zich er gewoon door verveelde. Het was als de typische rebound.

Chris:
Nee, hij kreeg het druk met school. Dat is [onhoorbaar 00:37:52]. Hij kreeg het druk met school.

Nu al:
Oh. Dat is ook interessant, want hij was druk met school en begon contact met je op te nemen, en hij-

Chris:
Ja, omdat hij zei-

Nu al:
Hij zag je vijf dagen later, ook al had hij het nog druk met school. Ja, dus ik zal je dit vertellen. De dag dat hij het uitmaakte, was de dag voor zijn eerste schooldag. Hij zei de dag tegen me ... De dag dat hij het uitmaakte, zei hij tegen me: 'Ik ga studeren, ik wil geen afleiding.'

Chris:
Oké, dus dat is een [crosstalk 00:38:26] -factor. Maar ik heb het gevoel dat dat niet de echte reden is dat hij het uitmaakte, ik heb het gevoel dat het het excuus is van: 'Oh, misschien houdt hij haar vast.' Oké, dus hij zegt: 'Ik hou nog steeds van je.' De allereerste keer dat je elkaar ontmoet, loop je. En hij deed het op een heel onhandige manier. Dus hij zegt eigenlijk: 'Ik ben het slachtoffer. Oh ja, ik ben aan het daten met deze meid, maar ik hou nog steeds van je. ' Dus het is bijna alsof-

Nu al:
Ja. [onhoorbaar 00:38:51]. Ik dacht: 'Speelt deze man spelletjes met mij?' Daarom had ik het gevoel dat ik hem niet meer terug wilde omdat ik het gevoel had dat ik beter verdiende, omdat ik weet wat ik waard was.

Chris:
Oke. Oke. Dus wat doe je als hij zegt dat hij van je houdt? Hoe reageer je daarop?

Nu al:
Ik had zoiets van: 'Oh, oké.' En toen zei hij: 'Oh, mijn ouders houden van je is een bonus.' En ... Wat zei hij nog meer? Omdat hij daarover en zijn ouders sprak. En toen zei hij dit: 'Ik dacht dat ik alleen door school kon komen, maar ik realiseerde me dat ik het niet kon.' Maar toen had ik het gevoel dat dat me ook een beetje afschrikte omdat ik het gevoel had dat hij misschien alleen maar terug wilde komen voor school [crosstalk 00:39:37].

Chris:
Oh, je maakt je zorgen. Het is als: 'Dat is het.'

Nu al:
Ja dat is wat ik dacht. Dat is wat ik dacht.

Chris:
Dus hoe doe je fysiek-

Nu al:
En dan-

Chris:
... of verbaal op hem reageren door te zeggen: 'Ik hou van je.' Zo snel?

Nu al:
En dan-

Chris:
Wat zeg je daarop? Zeg je er iets op? Negeer je het gewoon alsof het niet is gebeurd?

Nu al:
Oké, dus hij zei ook: 'Ik wil ervoor zorgen dat dit werkt.' Dus toen dacht ik: 'Ja, ik wil dit ook laten werken.'

Chris:
Dus hij heeft gewoon naar je terug gevraagd.

Nu al:
Ja vrij veel. Ongeveer.

Chris:
Maar hij deed het op de meest onhandige, vreemde manier mogelijk. Dus hij-

Nu al:
We liepen op straat.

Chris:
Dus hij zegt: 'Ik ben echt van streek omdat je me veel pijn hebt gedaan, ik ben het slachtoffer.

Nu al:
Mm-hmm (bevestigend).

Chris:
Oh ja, trouwens, ik ben al drie maanden aan het daten met dit meisje nadat we uit elkaar gingen. Oh ja, trouwens, ik hou van je. Oh ja, trouwens, ik dacht dat ik zonder jou alleen door school zou komen, maar dat lukt niet. ' Dat geeft je al deze tegenstrijdige emoties, omdat je denkt, nummer één: 'Je bent niet het slachtoffer.' Nummer twee is als: 'Hoe durf je te beginnen met daten met deze jongen of dit meisje?' Nou, ik hoop dat het geen man is. En nummer drie is als: 'Wel, vraag je me gewoon terug omdat je mijn hulp wilt om door school te komen?' Maar het lijkt erop dat je ondanks dat alles dacht: 'Oké, ik neem het aan.'

Nu al:
Ja, maar toen kwamen we allebei overeen om het rustig aan te doen. Dus toen dacht ik: 'Oké, we nemen het zo.' Dat was goed. En toen zei ik tegen hem:

Chris:
Heb je hem ooit een klein beetje naar zijn mentaliteit gevraagd terwijl je de contactloze regel deed?

Nu al:
Oh ja. O mijn God. Ja heb ik gedaan. Ik deed. Ik dacht aan hem: 'Hé, dus ...' Oké. Ik vroeg hem. Ik zei tegen hem: 'Waarom belde je me?' Omdat onthoud dat dit zijn eerste [crosstalk 00:41:22] was, zijn reikwijdte. En toen was hij net als ik: 'Ik zat eigenlijk vast aan een opdracht en had je hulp nodig.' Dus dit heeft me bijgedragen aan het denken:

Chris:
Denk je echter dat dat waar is? Denk je dat hij gewoon te trots is om toe te geven: 'Ik wilde gewoon met je praten.' Dus hij verzint [crosstalk 00:41:42] excuus?

Nu al:
Nee, ik denk dat hij dat was. Ik ben behoorlijk oprecht, want toen we weer bij elkaar kwamen, hielp ik hem met een van zijn opdrachten. Ik kon hem zien worstelen. Dus ik denk dat dat echt was.

Chris:
Oke. Klinkt als-

Nu al:
Toen vroeg ik hem:

Chris:
… Je zou me een filmmaker moeten zijn.

Nu al:
Rechtsaf. Het is gewoon de theorie waarin hij worstelde. Maar hoe dan ook. Toen zei ik dat ik hem naar de tekst had gevraagd. Ik zei: 'Waarom heb je me een sms gestuurd: 'Hé, hoe gaat het?' 'En toen ... Oké, dus ik heb je dit niet verteld. Vier dagen na het uiteenvallen liet ik dit grote spijtige gebaar voor zijn deur liggen.

Chris:
Oké, dus je deed de klassieker als: 'Ik ga zijn liefde terugkopen met een enorm geschenk.

Nu al:
Ja vrij veel.

Chris:
Dat gaat naar [crosstalk 00:42:26]. '

Nu al:
Dit was vier dagen na het uiteenvallen. Dus ik liet een briefje achter. Ik heb zoveel gepraat, ik zal je vertellen wat ik eigenlijk heb afgezet. Dus ik heb een PlayStation-game afgezet, maar ...

Chris:
Wat ... Wacht even. Je krijgt het niet zo gemakkelijk. Welke PlayStation-game precies?

Nu al:
Oh, GTA 5.

Chris:
Oh, dat is een goeie. Ik kocht dat spel een paar jaar geleden nadat ik dat niet had gespeeld, en ik zat gewoon vastgelijmd aan de tv om dat spel [onhoorbaar 00:42:54] rechtstreeks te spelen. Zoals: 'Dit is zo cool.' Maar je doet natuurlijk de meest slinkse dingen in dat spel. Dus hoe dan ook, [crosstalk 00:43:02] je koopt een PlayStation-game voor hem, wat nog meer?

Nu al:
Pizza, donuts, een roos, een doos met lollies en een brief. Er waren dus zes dingen.

Chris:
Heilig ... Oh mijn god. Dat zijn veel dingen.

Nu al:
Ja, maar toen dacht ik, dat zou het laatste zijn van mij. Ik heb niets van zijn spullen teruggegeven, dat was het laatste van mij. Dat was het laatste van mij.

Chris:
Oke. Het moet pijn doen dat je al die dingen hebt gestuurd en hij zei er pas 30 dagen later iets over.

Nu al:
Ja. Nee, want ik had ook een brief en daar heb ik veel op geschreven. Dus ik zal je vertellen dat ik denk dat het enige is dat ... Dus je weet hoe hij sms't. Dus in de brief zei ik tegen hem: 'Oh, ik zou mijn creditcard tegen augustus moeten betalen.' En toen vroeg ik hem ... Toen we elkaar ontmoetten, vroeg ik hem: 'Wat was je bedoeling daarachter?' Hij had zoiets van ... Omdat hij me eind juli een bericht stuurde. En toen zei hij tegen mij: “Oh ja, ik herinnerde me net wat je in je brief schreef over je creditcard over dat je het tegen augustus had afbetaald. Ik wilde gewoon zien of-

Chris:
Oh dat is interessant.

Nu al:
... je hebt dat kunnen bereiken. ' Dus dat zegt me dat hij de brief las, omdat ik eigenlijk verwachtte dat hij hem niet zou lezen, maar hij las hem wel. En omdat ik niet ... Zoals toen hij me dat sms'te, ik de ERP-groep raadpleegde en toen zeiden ze nee. Dus het was zo moeilijk om te weerstaan, maar ik reageerde niet. Dus toen ik hem over de creditcard vertelde, vertelde hij me dat ik had bewezen dat hij ongelijk had. Dus ook ... Sorry. Toen we elkaar weer ontmoetten nadat we me alles hadden verteld over dat hij nog steeds van me hield, hij een ander meisje zag, en bla, bla, bla. Hij zei tegen me: 'Oh, je hebt bewezen dat ik ongelijk heb, je bent zo veel veranderd. Je hebt je creditcard afbetaald en nu doe je aan paaldansen, aerial yoga en al deze dingen. Het is alsof je een heel ander persoon bent. ' Oh, en ook omdat je weet hoe ik je vertelde dat ik van sociale media af kwam. Ik stapte helemaal van de sociale media af, ik las ongeveer 10 boeken zonder contact. En hij was trots op mij. Hij zei eigenlijk tegen me: 'Ik ben heel blij en trots op je voor wat je hebt bereikt.'

Nu al:
Hoe dan ook. Met de 'Hé, hoe gaat het?' Sms, zei hij tegen mij: 'Toen je niet reageerde, dacht ik dat je iemand anders had gevonden en ben verder gegaan.' Dat is wat hij tegen me zei. [crosstalk 00:45:39].

Chris:
Dus toen je reageerde, daarom reageerde hij zo snel. Hij zegt: 'Oh-

Nu al:
Ja, ik denk van wel.

Chris:
Oké, dat is interessant. Als je terugkijkt op je ervaring over hoe het allemaal werkt om hem terug te krijgen en zo, hoe denk je dat het belangrijkste advies was dat je kreeg en dat het meest nuttig was?

Nu al:
Omdat ze RUG waren en geen contact hadden, waren ze dat wel.

Chris:
Oke. Dus het contactloze bit, je zei dat je de eerste 25, 30 dagen echt niet teveel hebt gedaan, behalve alleen focussen op het afbetalen van de creditcardschuld.

Nu al:
Ja. En daarna was ik in orde.

Chris:
Daarna raakte je meer bezig met het hobby-achtige ding, waar je de yoga, paaldansen lessen, dingen zoals dat noemde. Was er nog iets dat u deed terwijl u geen contact had en dat u misschien niet vermeldt waarvan u dacht dat het echt belangrijk was om erdoorheen te komen?

Nu al:
Boeken lezen. Ik las veel boeken, ik las 10 boeken.

Chris:
Het klinkt alsof je ook je geest cultiveert. [crosstalk 00:46:44].

Nu al:
Ja. En van sociale media afstappen was ... Die sociale detox hebben was ook echt goed. Ik had het gevoel dat toen ik terugkwam op sociale media, ik dacht: 'Dit voelt echt raar. Ik wil niet weer online zijn. ' Omdat ik het gevoel had dat ik alleen sterk werd, had ik geen ...

Chris:
Je wilt niet dat het je verzwakt.

Nu al:
… het internet. Ja.

Chris:
Ja. Er is een interessante relatie die we hebben op sociale media als je erover nadenkt, het is bijna verslavend. We gaan daarheen om naar het leven van andere mensen te kijken en te zien wat er aan de hand is, maar dat weerhoudt ons ervan om ons eigen leven te leiden als je erover nadenkt. Dus door dat allemaal weg te halen, kon je je volledig op jezelf concentreren, misschien een aantal passies vinden die je voorheen niet had. Omdat het een groot probleem van je relatie lijkt, is dat je te veel met hem bezig was en dat je zelf geen enkele vorm van onafhankelijkheid had.

Nu al:
Ja. Ja. Ik verloor mezelf in de relatie. Ik deed.

Chris:
En hoe gaat het nu? Hoe lang ben je weer bij elkaar? Het lijkt erop dat jullie op 9 augustus weer bij elkaar zijn gekomen, dus jullie-

Nu al:
Nee, we hebben ... Dus bijna een maand nu zijn we echt goed. We zijn echt goed. Wil je weten wat er met het andere meisje is gebeurd? Degene die hij was-

Chris:
Ik zou graag willen weten wat er met het andere meisje is gebeurd. Dus werd ze gek toen ze probeerde hem terug te winnen?

Nu al:
Oh nee. Eigenlijk had ik dat verwacht. Ik dacht dat ze voor hem zou vechten.

Chris:
Rechtsaf. Je dacht dat je een vuistgevecht met haar kreeg op straat of zoiets.

Nu al:
Dat is wat ik dacht. Dus ik zei tegen hem op de dag dat we elkaar ontmoetten, ik zei: 'Wat ga je doen met het meisje dat je ziet?' En hij zei: 'Oh, het is erg traag en het is nog in de kinderschoenen. Ik ga het met haar beëindigen. ' En toen zei ik tegen hem: 'Wanneer ga je bij haar eindigen?' Hij had zoiets van: 'Vanavond.' Dus toen zag ik hem de volgende ... Ja. Dus toen zag ik hem de volgende dag, en toen zei ik: 'Oh ...' Hij was net als ik: 'Heb je het je vader verteld?' Ik had zoiets van: 'Nee. Heb je het met het meisje beëindigd? ' Omdat ik tegen hem zei: 'Ik zal het mijn ouders vertellen wanneer je het met het meisje hebt beëindigd.' En toen liet hij me het sms-bericht zien. Dus eigenlijk, de dag dat we elkaar ontmoetten, stuurde het meisje hem een ​​sms, ze zei: 'Hé, ik weet dat we het allebei druk hebben, maar je hebt me niet gereageerd en het is al meer dan 24 uur geleden.'

Nu al:
Dus aan de hand van die tekst kon ik zien dat hij probeerde contact met me op te nemen, misschien heeft het hem ervan afgeweken haar een beetje te zien. En dan wat echt ... Ik werd echt geraakt door de sms die hij haar stuurde. Hij zei tegen haar:

Chris:
Dat is interessant [crosstalk 00:49:19] hoor dat van de-

Nu al:
Ik weet.

Chris:
… Van de andere betrokken vrouw. Dus wat zei hij?

Nu al:
Hij zei: 'Hé, sorry voor het late antwoord, maar ik heb vandaag mijn ex ingehaald en ik ben zo geschokt over hoeveel ze is veranderd in de afgelopen twee en een halve maand. Ik ben zo blij en trots op wat ze heeft bereikt, en ik wil het met haar laten werken. Ik denk dat we er voor de lange termijn in zitten. ' Dat zei hij tegen haar. En toen zei ze tegen hem ... Ik verwachtte dat ze zou vechten, maar toen nam ze een vrouw als een vrouw. Ze zei: 'Oh oké.' Ze zei: 'Oh oké. Nou, ik laat je gewoon weten dat als het niet lukt met haar, je niet bij mij terug kunt komen. ' Dat is wat zij zei.

Chris:
[crosstalk 00:50:05].

Nu al:
Dus ik had zoiets van: 'Shit, ze is, zij is zelf UG.' En toen was mijn ex net als haar: 'Ja, ik ben het daar niet meer mee eens. Ik wens je al het beste toe.' En dat was het dan van hen. En dan-

Chris:
Wauw. Ik vind het geweldig dat hij je zelfs het sms-bericht liet zien om te laten zien ...

Nu al:
Ja. Het duurde erg lang, ik was echt ontroerd. En toen zei hij tegen mij nadat hij had gezegd dat ... Omdat we al anderhalf jaar geleden in deze situatie zaten, waar hij moest kiezen tussen mij en dit andere meisje. En toen hij tegen me zei: 'Oh, ik heb je weer uitgekozen, je kunt het maar beter waard zijn.' Voor de grap, maar we weten dat het half bedoeld is.

Chris:
[onhoorbaar 00:50:43]. Dus het gaat heel goed, het lijkt nu voor jullie.

Nu al:
We zijn echt goed. Dus in het begin zeiden we dat we het rustig aan zouden doen, elkaar twee tot drie keer per week zouden zien. Maar net als vorige week zagen we elkaar vrijwel elke dag. En ik was net als hij: 'Wat gebeurde er als je elkaar twee tot drie keer per week zag?' En toen zei hij: 'Oh nee, ik mis je gewoon heel erg.'

Chris:
Aww, zo schattig.

Nu al:
Omdat ik dat was, heb ik hem niets over ERP verteld. Maar een van je bundels, Chris, houdt van de fitnessactiviteit voor relaties, dat heb ik gelezen. Dus we hebben veel banden gelegd. We gingen langs het water of het strand en luisterden naar een afspeellijst en praatten niet met elkaar. We lazen ook samen boeken. En het is grappig, want wat nu voor ons werkt, is dat we elkaars hobby's uitproberen. Dus hij gaat de afgelopen twee weken met mij mee naar aerial yoga en pilates. En het is grappig omdat hij de enige is die er is, maar hij vindt het geweldig.

Chris:
Dat is geweldig.

Nu al:
Maar ja, we zijn echt goed.

Chris:
Nee, ik had nog nooit van die strategie gehoord om elkaars activiteiten uit te proberen, omdat meestal één partij-

Nu al:
Het gaat over-

Chris:
... gewoon helemaal niet geïnteresseerd.

Nu al:
Ja, het was alsof je elkaar gewoon de ruimte gaf, maar het is eigenlijk best goed. Ik heb onlangs geprobeerd COD te spelen. Speel je COD, Chris?

Chris:
Nee. Dus in Amerika hebben we niet echt rembours. Ik weet niet eens hoe het wordt gespeeld. Misschien is het gewoon anders.

Nu al:
Oh, Call of Duty.

Chris:
Oh, Call of Duty, dus COD.

Nu al:
Sorry. Sorry. Plicht.

Chris:
Ik dacht dat het Australisch was [crosstalk 00:52:40].

Nu al:
Oh nee. Nee. Nee. Het is Call of Duty.

Chris:
Nerd.

Nu al:
Speel je Call of Duty?

Chris:
Toen ik een middelbare scholier was, speelde ik. Maar [crosstalk 00:52:45] 15 verschillende versies ervan nu. Maar ik herinner me dat toen ze Call of Duty Modern Warfare hadden, ik de allereerste originele had die ik gebruikte om dat te spelen. Ik speelde Halo, maar ik ben opgegroeid en had een gezin, dus de tijd voor videogames is er niet echt meer.

Nu al:
Ja. Nee. Ja. Ja.

Chris:
Dus je hebt Call of Duty met hem gedaan?

Nu al:
Op nee. Hij wilde dat ik laatst dit wapen probeerde, dus ik speelde 10 minuten. Ik had zoiets van: 'Nee, ik kan dit niet.' [crosstalk 00:53:15].

Chris:
Dus het beste van het spelen van dat spel is online gaan en pratende mensen gewoon over het internet gooien.

Nu al:
Nou, mijn microfoon stond uit. [onhoorbaar 00:53:25]. Maar dus zijn we nu echt goed. We hadden eigenlijk onze eerste ruzie op zondag, want in Australië was het Vaderdag, zondag. Dus ik ging uit met zijn gezin. En hij is erg ... Met zijn mond, hij heeft geen filter, dus hij zegt gewoon dingen en hij zei iets dat me van streek maakte in het bijzijn van zijn ouders en toen ... Het is grappig, want dat was als ons eerste argument, maar ik probeerde [onverstaanbaar 00: 54:01]. Ik herinnerde me dat ik ERP las als: 'Je moet blijven UG zijn.' Zo oud ik-

Chris:
IK-

Nu al:
Ja. De oude ik zou ballistisch zijn geworden en ik zou ongeveer drie dagen met hem hebben gevochten over die kwestie. Maar weet je wat ik deed? Ik zei tegen hem: 'Kijk, ik wil dit kalm en onmiddellijk oplossen, en ik wil niet dat het zo is als voorheen.' En omdat we het meteen hadden opgelost en ik niet boos was of tegen hem schreeuwde of zoiets, was ik streng. En toen zei ik gewoon mijn punt, en toen zei ik: 'Laten we verder gaan.' Hij zei tegen me ... Toen hij dit zei, bleef ik me herinneren hoe ver ik ben gekomen. Hij zei tegen me: 'Je bent echt veranderd. De oude jij zou gek op me zijn geworden, ik ben zo trots op je. ' Dat zei hij zondag tegen mij.

Chris:
Dat is echt fantastisch.

Nu al:
En ik zit gewoon in mijn hoofd. 'Ja. Het gaat erom dat je RUG bent. ' Dus het is goed. Het gaat heel goed.

Chris:
Nou, ik ben super blij voor je. Je hebt een heleboel echt interessante dingen neergezet waar ik nog niet eerder aan had gedacht. Omdat het volgens mij een van de onderliggende factoren was die je hielpen te slagen, was, vreemd genoeg, dit gekke geschenk dat je hem stuurde. Het is bijna als ... Nu, ik vind het nog steeds een dom idee om een ​​cadeau-periode te sturen. Maar het feit dat je die brief had gestuurd, gaf hem ... Het bleef hangen, en het zorgde ervoor dat hij contact wilde opnemen zonder contact. Dus hoe raar het ook klinkt, het aanhankelijke soort obsessieve gekke gedrag werkte een beetje in je voordeel, denk ik. Dat is cool als je er echt over nadenkt. Ik had daar niet veel van gezien. Maar is er nog iets dat je wilde zeggen tegen iemand die hier luistert en die echt worstelt, dat hen misschien zou inspireren om door te gaan of zoiets?

Nu al:
Oh oke. Ja zeker. Dus jongens, als je hier naar luistert en door NC gaat en worstelt, blijf dan sterk. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is tijdelijk, het gaat voorbij. Houd geen contact, zoek hobby's of schrijf een dagboek. Ik vergat te vermelden dat ik elke dag een dagboek schreef en dat ik nu nog steeds een dagboek bijhoud, een dagboek bijhouden helpt zo veel. Ja. Breng tijd door met uw vrienden en uw familie. Vind jezelf, je komt er zoveel sterker uit en ik ben blij dat ik dat ook heb gedaan.