Succesverhaal: hoe je je ontwijkende ex terug kunt krijgen als je zo angstig bent

Welke Film Te Zien?
 
Podcastaflevering afspelen Spelen

Als je je ooit hebt afgevraagd hoe je een vermijdende ex terug kunt krijgen als je extreem angstig bent, dan ben je hier aan het juiste adres. Vorige week had ik de gelegenheid om Grace te interviewen, een van onze medewerkers over hoe ze haar ex met succes terug heeft gewonnen.



Wat interessant was, was hoe ze zei dat de sleutel tot haar succes was om grip te krijgen op haar angstige gedrag.

Dit is iets dat we de laatste tijd veel hebben bestudeerd en we geloven dat dit de verborgen sleutel tot uw succes kan zijn. Zeker als je je .







Maar geloof me niet op mijn woord.

Neem de hare!

Hoe ze haar vermijdende ex terugkreeg toen ze zo angstig was

Chris Seiter:
Hoi. Daar gaan we. Vandaag gaan we praten met een van de succesverhalen in onze besloten Facebook-ondersteuningsgroep, Grace. Ik moet toegeven dat ik meestal een heleboel onderzoek doe om de situaties van mensen te achterhalen voordat ik met ze begin te praten. Ik weet waar ik het ongeveer ga vragen, maar met Grace had ik vandaag geen tijd meer. Ik ga leren terwijl jij luistert. Hoe gaat het met je, Grace?





Elegantie:
Met mij gaat het goed. Hoe is het vandaag met je?

Chris Seiter:
Druk, druk, maar ik wilde even de tijd nemen en heel erg bedankt voor het komen en doen van dit. Eerlijk gezegd vertel ik dit graag aan mensen dat het me niet echt kan schelen of ze het programma tot een T hebben gevolgd, want door deze interviews te doen, helpen we niet alleen mensen te inspireren die zich in dezelfde situatie bevinden, maar het helpt ook ons proces verfijnen om echt te begrijpen wat er in het veld werkt. Ik denk dat dat een heel belangrijk ding is. Ik ga je gewoon vragen stellen om te zien waar mijn nieuwsgierigheid naartoe gaat, maar wees niet bang om me te vertellen dat ik dit heb geprobeerd en het werkte niet. Ik wil die dingen weten.

Elegantie:
Geweldig.

Chris Seiter:
Breng ons terug in de tijd naar de donkere dagen waar de [onhoorbare 00:01:10] plaatsvond.

Elegantie:
Mijn vriend en ik kennen elkaar nu ongeveer een jaar. Eigenlijk hadden we net onze trouwdag gehad, misschien een week voordat de breuk plaatsvond. We hadden tegen verschillende dingen gevochten. Hij had het er persoonlijk moeilijk mee. Als hij van die misstappen zou hebben die mij zouden raken. Dat is wanneer die problemen zouden oplaaien. We hebben ook een reeks pech gehad. We probeerden de hulpverlener van een echtpaar die uiteindelijk probeerde ons uit elkaar te halen, en we moesten door... Het was niet goed. We moeten het proces van de LLR doorlopen en sommige van de dingen die hij deed die ongepast waren, moesten melden. Onderweg hadden we ook wat pech. De breuk, het gebeurde op 2 mei 2020.

Chris Seiter:
Letterlijk een jaar, een jaar geleden.

Elegantie:
Het was precies een jaar toen ik de Facebook-post schreef waarin Anna je daadwerkelijk had getagd en dit balletje aan het rollen kreeg. Ik dacht er net aan terug, want we zijn net terug uit Hawaii. Ik had zoiets van, weet je wat? Ik zat net na te denken over deze dag en dacht dat ik er een Facebook-bericht over zou schrijven omdat het gewoon interessant was hoeveel er het afgelopen jaar was gebeurd. Dat jaar hadden we het moeilijk. Het begon heel snel en heel, heel goed tussen ons. We hebben heel goed gemaaid, heel snel. Ik denk dat dat heeft bijgedragen aan de moeilijke tijden. Die waren zoveel moeilijker. Omdat we in wezen niet meteen fouten in elkaar zagen en we vrij snel verhuisden vanwege hoe goed het ging. Toen hij begon door te gaan... Het spijt me.

Chris Seiter:
Ik wilde zeggen, als je zegt dat je heel snel beweegt, heb je het dan over dat er altijd die wittebroodswekenperiode is waarin alles echt geweldig is. Bedoel je dat je letterlijk snel naar het punt gaat waar je gaat samenwonen en dat soort dingen?

Elegantie:
Ja. Dat gebeurde ook. Hij werkt in de sportschool waar ik naartoe ga, en zo hebben we elkaar leren kennen. Hij doet daar het management en hij stopte me op een dag. Het was een heel vreemde ontmoeting die ik niet had gehad. Ik had altijd iemand gekend voordat ik ze begon te zien. Hij was eigenlijk gewoon zo super lang, een voormalig atleet, een knappe jongen die me zomaar willekeurig om mijn telefoonnummer vroeg en ik ben deze persoon bij de wetshandhaving uit een klein stadje dat niet... Ik had zoiets van, wat? Het was in het begin bijna een soort sprookje voor mij.

Chris Seiter:
Ik neem dat.

Elegantie:
Zodra hij mijn telefoonnummer kreeg en we heen en weer begonnen te sms'en, regelde hij een date voor het volgende weekend. Daarna begonnen we elkaar te zien, elke kans die we kregen. We deden het niet echt rustig aan, zoals: Hé, laten we een of twee keer per week op date gaan. Het was alsof ik je elke dag wilde zien, want het was bijna alsof we een geweldige aantrekkingskracht op elkaar hadden waar we elkaar gewoon niet konden zien toen we de kans hadden. Toen, helaas met hem, had hij een kamergenoot die uiteindelijk hun huis verkocht. De man verkocht hun huis uiteindelijk heel snel en hij moest heel snel vertrekken. Toevallig, mijn kamergenoot destijds, zat in het leger en werd ingezet. Het werkte gewoon-

Chris Seiter:
Even uitgelijnd. Het ding is als, Oh, waarom gaan we niet gewoon samenwonen? Daar ben je.

Elegantie:
Ik dacht: dit is zoveel makkelijker. Het zal helpen met rekeningen en al dat soort dingen. We ontmoetten elkaar in maart 2019. We begonnen officieel te daten in april 2019. Toen zijn we eind juli 2019 gaan samenwonen. Het was erg snel.

Chris Seiter:
[onhoorbaar 00:05:13] samen. Dat gaat snel. De aantrekkingskracht is er zeker.

Elegantie:
Vast en zeker. Ik denk dat we op dat moment niet zo goed de kans hadden gehad om enkele van de dagelijkse dingen te zien. Ik hou niet van de manier waarop deze persoon zijn tanden poetst, of dat soort voorbeelden van kleine nitpicky dingen.

Wat zijn uw kansen om uw ex-vriendje terug te krijgen?

Chris Seiter:
Dat komt eruit als je vrij snel gaat samenwonen.

Elegantie:
Dat kwam naar voren op hetzelfde moment dat de dingen waar hij mee worstelde persoonlijk naar buiten kwamen. Ik wist ook niet hoe ik met die dingen om moest gaan. Als we dan deze ruzies over deze dingen hadden, of als we door deze worstelingen gingen, ontdekte ik mezelf, wat ik op dat moment niet wist, maar ik leerde via ERP, dat was, ik ging door toen we zouden deze problemen hebben en dat hij mijdt. Hij zou ruimte willen, maar ik zou bang zijn dat, oh, je gaat het weer verknoeien als je uit mijn zicht bent. Het paste niet zo goed bij de manier waarop ik hem die ruimte gaf.

Chris Seiter:
Wat echt fascinerend is aan wat je net zei, is dat we hebben ontdekt dat als je onze klanten gaat typen met hun exen, het bijna altijd angstig is dat de klant een ex vermijdt. Dat is het bijna altijd. Er is vuurwerk als ze samenkomen, maar dan is het zoiets als, als het uit elkaar valt, valt het gewoon behoorlijk uit elkaar.

Elegantie:
Dat is precies wat er gebeurde.

Chris Seiter:
Laten we snel vooruitspoelen en ons meenemen naar dat moment, want hoe leefden jullie natuurlijk samen voordat de dingen echt begonnen te worden ... Je blijft verwijzen naar dit probleem waarmee hij worstelt. Ik neem aan dat je bent zoals de, nou, laten we het oplossen. Ik wil het repareren. Ben jij zo iemand?

Elegantie:
Ja. Het was vooral een probleem waarvan ik niet wist hoe ik het moest oplossen. Ik realiseerde me niet ... Ik zei eerder dat hij een voormalig atleet was. Nou, hij voetbalde. Toen hij op de universiteit voetbalde, raakte hij erg gewond. Hij had verschillende rugoperaties. Daarmee was het in een tijd dat universiteitssport heel veel ging over geld verdienen en hun team en dat alles.

Chris Seiter:
Ik haat het om je te breken. Ze zijn nog steeds zo.

Elegantie:
Nog steeds zo. Hij kreeg pijnmedicatie en ze wisten niet dat hij een uitpuilende, verstoorde schijf had, hoe het ook genoemd wordt in zijn onderrug.

Chris Seiter:
De pijnmedicatie bereikte net waar hij het niet voelde.

Elegantie:
Nou, de dokter van het team eigenlijk... Kanttekening, hij werd uiteindelijk ontslagen omdat hij niet besefte wat er aan de hand was. Mijn toenmalige vriend mocht niet naar een andere dokter dan de teamdokter. Hij was eigenlijk op de SEH beland. De dokter werd ontslagen en het was een grote puinhoop. Ondertussen bleven ze hem pijnstillers geven om hem door deze spelletjes heen te helpen. Ze hadden zoiets van: je moet spelen. We hebben al die kaartverkoop en zo nodig. Hierdoor raakte hij uiteindelijk zo geblesseerd dat het zijn carrière beëindigde omdat hij daar doorheen bleef spelen. Toen de mix van het beëindigen van zijn carrière en het krijgen van medicatie voor rugpijn, dat was zijn pick-up. Daardoor is hij eigenlijk in een verslaving beland.

Chris Seiter:
Ik heb dit zelf ervaren met… Ik denk dat het was voordat we begonnen met opnemen. Ik zei dat ik vier operaties had gehad. Mijn operaties waren geen kleine ingreep. Het waren belangrijke. Uiteindelijk moest ik op jacht gaan naar een van de beste artsen van het hele land, een van de beste chirurgen om het te repareren. Eén ding dat je verslaafd raakt aan de pijnmedicatie, zoals de verdovende dingen die ze je geven omdat je de hele tijd zoveel pijn hebt. Het is heel gemakkelijk om eraan verslaafd te raken. Ik weet nog dat ik daar ook moeite mee had. Ik kan me zeker inleven.

Elegantie:
Het was iets dat zo onnatuurlijk was of het was een heel nieuwe, denk ik, ervaring voor mij. Ik had nog nooit in zo'n situatie gezeten. Zoals ik moet zeggen dat ik was-

Chris Seiter:
Omdat je bij de politie werkt, dus hoe ironisch is dat?

Elegantie:
Ik zat in een zeer moeilijke positie van, oh mijn god, ik hou van deze persoon. Ik wil deze persoon helpen, maar ik wil niet... We wonen samen. Er kan iets komen waar ik ben. Het was een heel moeilijke positie voor mij om in te verkeren. Bovendien, zoals je zei met het pijnaspect ervan, ging hij door de depressie van het verliezen van zijn identiteit omdat hij dacht: Oh mijn god, ik ga van verdeeldheid één universiteit tot quarterback in de NFL. Dat is wat hij dacht. Toen stortte dat allemaal in. Het zorgde er ook voor dat hij zich emotioneel of psychologisch beter voelde.

Chris Seiter:
Er is altijd iemand die me ophaalt met dat soort medicijnen. Ik denk dat dat eerlijk gezegd de reden is waarom de meeste mensen eraan verslaafd raken vanwege ... Het is bijna alsof je echt, echt ... Dit is een rare wending in het uiteenvallen-gesprek. Je krijgt bijna het gevoel dat je vier of vijf uur lang in de best mogelijke stemming bent. Dan slijt het. Ik had het geluk dat de medicijnen die ze me gaven me extreem misselijk zouden maken na-

Elegantie:
Na ze te hebben ingenomen.

Chris Seiter:
Het kwam gewoon op het punt dat ik het gewoon niet meer aankon. Hoewel, de begeerte was er altijd. Ik voel er zeker mee. Dat is ook ongelooflijk moeilijk als je het aspect identiteitsverlies toevoegt. Dan is hij bij jou. Je hebt zoiets van, hoe los je dat op?

Elegantie:
Het was erg, zoals ik al zei... Sorry, kun je me nog zien?

Chris Seiter:
Nee, nee, je bent goed.

Elegantie:
Het was heel moeilijk omdat ik wilde helpen. In zulke tijden was hij eerlijk tegen me toen we elkaar voor het eerst zagen. Hij vertelde me dat hij dit probleem in het verleden had gehad, en hij vertelde me dat hij naar een afkickkliniek was gegaan en dat het twee en een half jaar geleden was. Hij was goed en schoon en zo. Wel bleken er zwakke momenten te zijn. Wat hij beweert, is dat hij niets voorbij kan gaan aan mij omdat ik bij de wetshandhaving ben waarvan ik altijd weet wanneer hij schuldig is of ik weet altijd wanneer-

Chris Seiter:
Je hebt de bommensnuffelende hond in huis om de...

Elegantie:
Hij zei: 'Je begrijpt het niet. Ik heb nooit iets langs je heen gekregen. Ik zou altijd iets voelen. Ik voelde dat er iets niet klopte met hem. Ik voelde dat er iets niet klopte, zoals: Oh, waar is dit geld gebleven? Er was altijd wel iets dat ik kon voelen. Dat was echt waar die worstelingen heel moeilijk binnenkwamen. Ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik daarmee om moest gaan. Ik had niet in die situatie gezeten. Ik had een angstige hechtingsstijl. Dan is de manier waarop ik ben, natuurlijk dat ik dingen in het leven graag onder controle heb. Ik bedoel niet een controlerende gekke psycho-persoon, maar als ik het controleer, houd ik ervan om te controleren wat er aan de hand is, omdat ik wil dat dingen op mijn manier worden gedaan omdat ik denk dat mijn manier de juiste manier is.

wij zijn de gids voor ouders van molenaars

Wat zijn uw kansen om uw ex-vriendje terug te krijgen?

Chris Seiter:
Je wilt de baas zijn over je eigen lot.

Elegantie:
Zo ben ik van nature. Het angstige deel, dat deel, en dan natuurlijke vermoedens hebben bij wetshandhaving. Het was gewoon zo enorm, en ik wist niet hoe ik met die situaties moest omgaan. Het was zo enorm... Ik was een overweldigende, superwolk van angst over hem heen. Dat kon hij gewoon niet aan.

Chris Seiter:
Was er ooit een confrontatie waarbij je gewoon overkookte en zou doen alsof je hulp moest krijgen of iets dergelijks?

Elegantie:
Ja, er waren er meerdere waar dat gebeurde. Sorry, ik ga mijn oplader pakken. Er waren er verschillende waar ik zei: je moet hulp krijgen. Je moet dit doen. Dat moet je doen. Tegelijkertijd spuug ik al deze dingen uit, en ik weet niet echt waar ik het over heb. Het was moeilijk omdat ik het op mijn manier wilde doen, en ik begreep niet echt hoe ik met iemand in zo'n crisis moest omgaan.

Chris Seiter:
Het is ook moeilijk omdat het zo is als een situatie waarin de boodschapper wordt neergeschoten, ze moeten het bijna zelf leren. Ze dwingen iets te doen wat ze niet willen doen, werkt niet altijd zo goed. Ik neem aan dat dit allemaal aan de oppervlakte komt en wie maakt het uiteindelijk uit met wie?

Elegantie:
Hij heeft het uitgemaakt met mij. Zoals ik zei-

Chris Seiter:
Je probeert gewoon te helpen.

Elegantie:
Ik weet. Ik had zoiets van, hoe deed dit ... Hoe dan ook, het was midden in COVID, dus dat was natuurlijk gewoon geweldig. Hij was gaan werken. De sportschool was niet open vanwege COVID. Ze hadden echter nog steeds werknemers die naar binnen gingen en alleen wat administratieve dingen deden, omdat ze hier zoveel konden doen. Hij is naar zijn werk gegaan en komt thuis. Ik had een tijdje een therapeut gezien omdat ik heel erg angst heb. Ik zie iemand en ik had die ochtend met haar gesproken. Toen hij thuiskwam, praatte hij normaal met me over mijn sessie, omdat ik normaal gesproken opgewekt ben in een goed humeur en zo. Toen dat gebeurde, toen hij daar aankwam, dacht ik: Hé, ik had vandaag mijn therapiesessie en ik merkte net dat er iets niet klopte. Hij vroeg me niet naar mijn sessie. Hij was niet echt geïnteresseerd in de sessie en...

Chris Seiter:
Lichaamstaal is ongeïnteresseerd.

Elegantie:
Rechts. Ik heb hem er vriendelijk over ondervraagd. Hij had zoiets van, niets, ik ben gewoon moe. Hij ging onder de douche stappen. Toen hij dat deed, ging zijn telefoon af, en ik keek alleen maar uit een reactie, en het voorbeeld ervan op het scherm was een e-mail en het had zijn naam. Er stond, bedankt voor je interesse in deze appartementencomplexen.

Chris Seiter:
Wat een manier om erachter te komen. Als er ooit een manier is om echt een manier te vinden om een ​​breuk en een actie te centreren, zou dat het daar zijn.

Elegantie:
Het was niet leuk.

Chris Seiter:
Dat is verschrikkelijk. Terugkijkend is het een leuk verhaal om te vertellen. Kijk over en zie dit appartement ding, maar in het moment als dat mij overkwam. Ik zou daar een paniekaanval krijgen.

Elegantie:
Oh mijn hart zonk.

Chris Seiter:
Heb je hem onder de douche ermee geconfronteerd omdat dat het beste was geweest?

Elegantie:
Nee. Dat heb ik later in dit verhaal gedaan, maar dat was niet erg [onhoorbaar 00:15:52] maar daar komen we op terug. Hij stapte uit de douche en ik zei: Hé, ik zag net dat dit in je telefoon verscheen. Hij was meteen defensief. Hij zei: Waar kijk je naar de telefoon? Ik had zoiets van, oh, dat was ik niet. Het kwam gewoon naar voren.

Chris Seiter:
De preview, het was maar een preview.

Elegantie:
Ik had zoiets van, het was een voorproefje. Het toonde niet eens de hele e-mail. Hij was als, Nou, nee, het is niets. Het is voor ons voor als we besluiten om hier weg te gaan of wat dan ook. Ik had zoiets van, oké. Dan later-

Chris Seiter:
Dat is een vrij goede manier om het te draaien. Nu dat ik eraan denk.

Elegantie:
Het was. Ik had gewoon dat gevoel. Je kent dat onderbuikgevoel, en dat is wat het-

Chris Seiter:
Het is geen goed teken.

Wat zijn uw kansen om uw ex-vriendje terug te krijgen?

Elegantie:
Het bleef hangen. Ik was zo van-

Chris Seiter:
Als je er echt over nadenkt, als je echt zou denken, oh ja, we gaan upgraden naar een nieuw appartement. Je denkt dat je op een gegeven moment in dat gesprek zou worden opgenomen.

Elegantie:
Rechts. Precies. Ik vertelde hem dat we over gevoelens hadden gepraat en zo. Ik had zoiets van, Hé, ik heb dat gevoel weer. Ik heb een onderbuikgevoel. Het is gewoon niet goed en het gaat over deze e-mail. Was het daar echt voor bedoeld? Op dat moment besloot hij om te gaan zitten en me te laten weten dat hij op zoek was naar appartementen om te verhuizen omdat we niet meer samen waren. Hij wist dat ik die avond nachtdienst moest werken. Het was een vrijdagavond. Zoals ik al eerder zei, was mijn afdeling betrokken bij een televisieshow. Ik stond op het punt om die avond op de nationale televisie te komen. Het was zo verschrikkelijk. Hij was zoals-

Chris Seiter:
Internationale televisie. Hoe voel je je? Ik voel me geweldig.

Elegantie:
Hij had zoiets van, ik zou het vanavond niet doen omdat ik weet dat je deze show hebt. Hij had zoiets van, je bracht het ter sprake. Ik had zoiets van, oh god. We hadden een aantal echt emotioneel uitputtende gesprekken gehad die hierover gingen. Het onderwerp uiteenvallen was ter sprake gekomen. Het was niet recent. Dit was een schok. Ik was gewoon te emotioneel uitgeput om op dat moment te blijven vechten. Terwijl ik vroeger waarschijnlijk zou hebben gehuild of gesmeekt of gezegd: alsjeblieft, ik zal alles doen. Ik had zoiets van, weet je zeker dat dat is wat je wilt doen? Hij had zoiets van, ja. Ik had zoiets van, waar ga je verblijven? Hij vertelde me dat hij in een hotel zou verblijven. Dat hij zei dat dit een van de moeilijkste dingen was die hij moest doen, omdat hij het nog nooit met iemand had uitgemaakt, het uit moest maken met iemand die hij op dat moment niet echt haatte. Het was niet gekomen... Hij was als...

Chris Seiter:
Voordat het een gemakkelijke beslissing voor hem was, was dit...

Elegantie:
Ja.

Chris Seiter:
Je hebt de toon gezet. Je bent in het tv-programma en voelt je super verdrietig over deze breuk. Laten we [onhoorbaar 00:18:36] een beetje. Op de een of andere manier kom je in onze baan. Hoe kwam je bij... Was het gewoon verwoed zoeken op Google, YouTube? Wat is jouw verhaal?

Elegantie:
Het zou Google zijn. Het was Google.

Chris Seiter:
Googlen.

Elegantie:
Ik had zoiets van, ik weet niet wat ik moet doen, wat dan ook. Ik was waarschijnlijk gewoon uitgeput. Al mijn vrienden en familie hebben al hun vrije tijd. God zegene hen dat ze net zoveel met mij omgingen als zij.

Chris Seiter:
Ze waren behoorlijk ondersteunend.

Elegantie:
Ze waren. Ik had zoveel vrienden die met me praatten aan de telefoon. Ze vielen waarschijnlijk aan de andere kant in slaap omdat ik gewoon super angstig werd.

Chris Seiter:
Het zijn goede vrienden.

Elegantie:
Ze waren. Ik had gewoon meer behoefte aan een strategische benadering, dacht ik. Toen ik begon te Googlen en toen vond ik dit programma, en dit is helemaal niet beledigend, want ik heb geleerd dat-

Chris Seiter:
Het is oke. Ik heb elke belediging gehoord. Maak je geen zorgen. Het is als, wie wil een ex terug? Oh, dit is dom of dit zal niet werken. Ik heb het allemaal gehoord.

Elegantie:
Nou, mijn eerste gedachte was dat ik op geen enkele manier voor een soort programma als dit ga betalen. Het is waarschijnlijk oplichterij. Deze mensen zijn normaal en ze zijn-

Chris Seiter:
Vroeger was het duurder, geloof het of niet. Vroeger kostte het misschien 70 dollar om in het programma te komen, maar ik heb het verlaagd naar 47 om het betaalbaarder te maken, maar toch praten mensen erover.

Elegantie:
Daarom ben ik het uiteindelijk gaan doen. Ik had zoiets van, het is maar $ 47. Ik had zoiets van, weet je wat? Ik bleef dit ding over deze Facebook-groep zien toen ik er doorheen keek en mijn gedachten kwamen er steeds op terug. Ook al bleef ik zeggen dat het niet kan, ik ga op geen enkele manier wat geld betalen. Ik lees-

Chris Seiter:
[onhoorbaar 00:20:11] jullie zijn het soort klanten dat ik graag voor me win.

Elegantie:
Ik heb waarschijnlijk elk artikel gelezen dat je ooit hebt geschreven. Ik zou-

Chris Seiter:
600, dat zijn veel berichten. Ik ga door en doe er een paar opnieuw. Ik kan er niet eens tegen. Het is zo veel werk om ze door te nemen en bij te werken.

Elegantie:
Als ik je vertel dat ik om 03:00 uur 's ochtends in mijn patrouillewagen zou zitten, welk artikel kan ik dan lezen?

Chris Seiter:
Dat is geweldig. Ik hou daarvan.

Elegantie:
Ik zou dat doen en ik zou de podcast bekijken of luisteren naar wat er op YouTube staat of wat ik maar kan vinden. Ik realiseerde me dat ik me zo veel beter voelde om naar dat spul te luisteren of dit spul te lezen. Het gaf me gewoon het gevoel dat alles wat ik had gevoeld ... Alles was gebaseerd op zoveel emotie. Ik voelde me hulpeloos of hopeloos om alles op emotie te baseren. Toen ik alles begon te lezen en deze verhalen en dat alles zag, dacht ik: dit is een logische benadering. Het laat het op strategie lijken. Het is logisch voor mij. Dat was iets waar ik echt mee worstelde, ik kon dingen niet logisch voor me maken. Toen ik me realiseerde dat dat is wat ... Hoe dit me doet voelen, toen dacht ik: het is maar $ 47. Als het niet werkt, is het $ 47.

Chris Seiter:
[onhoorbaar 00:21:26].

Elegantie:
Ik heb er uiteindelijk voor betaald. Toen realiseerde ik me dat de Facebook-groep nog veel nuttiger was, omdat ik begon te leren op basis van bepaalde ... De individuele ervaringen van mensen wanneer ze daar zouden posten en ofwel moderators.

Chris Seiter:
Ben je volgepakt met het gevechtsbuddy-systeem?

Elegantie:
Ik deed. Ja. Mijn strijdmaatje was geweldig. Ik zal ervoor zorgen dat ze weet dat ik dit heb gedaan. Ik zal zeggen, je bent de beste. Ze heeft me zo goed geholpen. Dat was ook erg handig, omdat we in dezelfde tijdzone zaten, maar ze kon er altijd voor me zijn...

Chris Seiter:
Ze gaat ook door een breuk, toch?

Elegantie:
Rechts. Zij begreep.

wat is alice door de kijkglas beoordeeld

Chris Seiter:
Precies. Vaak praat je met vrienden en familie, ze zijn ondersteunend. Soms zijn ze niet ondersteunend, maar ze begrijpen niet precies wat je doormaakt totdat ze het ervaren. Omdat je vaak door een breuk gaat en het is als, oh, rot die vent. Ik ga over ze heen. Terwijl als je probeert die persoon terug te krijgen, het een beetje een andere ervaring is.

Elegantie:
Ik heb dat zeker meegemaakt. Ik had een paar vrienden die zeiden: Hé, meid. Hij klinkt alsof hij zuigt. Hij wilde niet bij je zijn. Je kunt iedereen krijgen, bla, bla, bla. Ik had zoiets van, dit is niet wat ik wil. Mijn strijdmaatje was geweldig. Dan leer je van elk van de ervaringen wanneer moderators commentaar zouden geven, en zelfs wanneer andere leden die meer ervaren waren en allemaal commentaar zouden geven. Ik was mezelf gewoon zoveel aan het leren. Ik zou gewoon doorgaan ... Ik ga mezelf laten klinken als een loser zonder leven, wat ik op dat moment niet had. Het is niet onjuist. Net zoals ik alle artikelen zou lezen, zou ik beginnen met het lezen van alle Facebook-berichten. Ik zou gewoon zoveel leren. Ik zou nog maar een paar weken zijn en ik zou een nieuw bericht zien. Ik heb zoiets van, meisje, dat mag je niet doen. Verbreek je geen contact niet.

Chris Seiter:
Ik heb die strijd gestreden, Grace, al 10 jaar lang, verbreek het contact niet vroegtijdig. Voert u een contactloze regel uit? Ik begrijp het.

Elegantie:
Ik ging van dat naar, ik kreeg uiteindelijk ook een coachingsessie met Anna, wat ook iets was waarvan ik zei dat ik het niet zou doen. Ik had zoiets van, ik ga dat geld niet betalen.

Chris Seiter:
Het is te duur, te duur. Dan ga je verder met Anna, en je hebt zoiets van, wauw.

Elegantie:
Zij is de beste. Ze is zo geweldig.

Chris Seiter:
Weet je wat het grappige aan haar is? Grace is, we'll do... Zij en ik doen elke week podcasts-afleveringen. ik zit daar. Ik denk letterlijk bij mezelf, ik kan niet geloven hoeveel ik leer door alleen maar naar haar te luisteren. Haar perspectief is zo fris. Ik heb dingen geleerd. Ik heb het programma gemaakt.

Elegantie:
Ik had me niet meer kunnen voorstellen van een... Precies de perfecte balans van wat ik nodig had toen ik met haar sprak, omdat ik al mijn gevoelens moest bevestigen, ook al was ik super angstig. Ik heb dit allemaal meegemaakt en ze bevestigde al die gevoelens. Ik had echter iemand nodig die me door elkaar schudde in een logische denkwijze over hoe ik dit moest doen. Dat deed ze perfect. Zoals ik al zei, ze gaf me niet het gevoel dat mijn emoties dom waren, of ik gedroeg me gek of iets dergelijks. Ze had ook zoiets van: laten we hier op een logische manier over nadenken en wat een meer rationele of redelijke manier zou zijn om dit aan te pakken. Ze was geweldig. Laat haar niet gaan.

Chris Seiter:
ik niet. Ik hou haar vast als... Ga niet weg. Je krijgt de coachingsessie met Anna. Hoe lang in het proces ben je op dit punt? Ben je je contactloze periode voorbij?

Elegantie:
Tussen het moment dat ik de afspraak had ingepland en het moment dat ik de afspraak had, was ik net klaar met de contactloze periode. Ik bracht ons echter wel bij mijn eerste fout. Met de periode van geen contact had hij meerdere keren contact opgenomen. Hij stak zijn hand uit naar mijn partner. Ik heb een mannelijke partner op het werk. Hij stak zijn hand naar hem uit.

Chris Seiter:
Wat een interessant gesprek in de patrouillewagen moet zijn geweest, wie is [crosstalk 00:25:51]?

Elegantie:
We zaten eigenlijk aan de lunch en hij liet me het sms-bericht zien. Ik had zoiets van, oh mijn god, wat? Het was-

Chris Seiter:
Ging je alsof je niet op hem reageerde? Heb jij? Heeft hij je toestemming gevraagd om te reageren, of?

Elegantie:
Ik had zoiets van, je hebt niets gezegd, of wel? Hij reageerde wel, maar hij had eigenlijk een heel goede reactie. Hij had zoiets van, Hé, man. Ik hoop dat het goed met je gaat. Hij reageerde niet op iets over mij persoonlijk.

Chris Seiter:
Dat is perfect.

Elegantie:
Hij had eigenlijk een heel goede reactie. Hij had zoiets van, ik hoop dat het goed met je gaat man. Als je iets nodig hebt, kun je me bellen. Hij ging niet in op details over mij of iets dat ik van plan was. Dat was echt goed. Mijn geen contact was echter gelijk aan het einde. Ik had het zo goed gedaan, maar-

Chris Seiter:
Het is zo goed om naar de fouten te luisteren.

Elegantie:
Ik weet. Er gebeurde echt iets op het werk met een van de trainers van de sportschool waarmee ik in contact kwam toen ik bij de politie werkte. Hij kwam uiteindelijk in een crisis terecht. Hij moest naar het ziekenhuis, enzovoort. Hij zei: Hé, kun je alsjeblieft naar je werk gaan, naar de sportschool, en hen laten weten dat ik naar het ziekenhuis ga? Ik had zoiets van, oh, ik ben niet goed in-

Chris Seiter:
Weet je niet dat ex-vriend herstel zegt dat niet te doen?

Elegantie:
Ik zat daar te denken. Ik had zoiets van, o. Ik kon het hem niet echt vertellen, maar ik had zoiets van, oh, grenzen, maar daar was ik niet goed in. Ik had zoiets van, oké. Ik dacht dat ik gewoon naar binnen zou glippen, en ik zou op dat moment gewoon de baas van mijn ex vinden. Natuurlijk ging ik naar de receptie en ik had zoiets van, is die-en-die hier, wie zou de baas zijn. Ze zeiden: Nee, maar [onhoorbaar 00:27:39] is hier, wat erg was. Ik had zoiets van, natuurlijk is hij dat. Ik liep de hoek om naar zijn bureau en zijn ogen zagen eruit alsof hij een geest zag. Hij had zoiets van... Omdat hij contact met me had gezocht en ik nooit had gereageerd.

Chris Seiter:
Nou, het grappige deel-

Elegantie:
Ik heb eigenlijk een aanloop gehad. Ik had een willekeurige aanloop. Ik ben dat vergeten. Die heb ik ook verpest. Ik volgde geen enkel advies op omdat het zo was... Ik was zo geschokt dat ik denk dat hij me later vertelde toen we erover spraken dat ik er doodsbang uitzag. Die heb ik niet goed gespeeld. Hij had zoiets van, je ziet er doodsbang uit.

Chris Seiter:
We zullen die gewoon vergeten en ons concentreren op deze.

Elegantie:
Ja, dat hoeven we niet. Toen ik hem zag, kwam het gewoon uit mijn mond. Ik dacht: deze man ligt in het ziekenhuis. Hij wilde gewoon dat ik het jullie allemaal liet weten, en ik moest gaan. Hij had zoiets van, ho, ho, ho. Wacht wacht wacht. Ik had het gevoel dat ik niet goed ben in nee zeggen. Ik had zoiets van, oké. Hij was als, haat je me? Wil je dat ik nooit meer met je probeer te praten en al die dingen? Ik probeerde te bedenken wat al... De Facebook-berichten zeiden te doen en wat je artikel zei te doen met het programma. Ik had zoiets van, nee. Het was zo moeilijk op het moment. Ik had zoiets van, hoe zeg ik het, nee, ik haat je niet. Ik wil niet dat je stopt om contact met me op te nemen.

Chris Seiter:
Dat had je gewoon moeten zeggen. Zei, nee, ik had gewoon even wat ruimte nodig.

Elegantie:
Ik denk dat ik dat uiteindelijk heb gezegd. Ik was zo van-

Chris Seiter:
Dat was best goed.

Elegantie:
Ik had gewoon wat tijd nodig. Ik heb gewoon wat ruimte nodig. Hij was zoals-

Chris Seiter:
Je hebt de regel voor geen contact verpest. Je had geen controle over die man die naar het ziekenhuis ging.

Elegantie:
Dat is waar. Daarna zijn we uiteindelijk in de waardeketen gesprongen.

Chris Seiter:
Laten we naar die fout gaan.

Elegantie:
Uiteindelijk zijn we daar gaan praten. Elke keer dat ik ging proberen te vertrekken, gaf hij iets aan waarover hij met me wilde praten als ik een maand niet met hem sprak. Hij maakte de kleine diagrapjes over hoe je een maand lang niet met me hebt gepraat. Wat dan ook. Ik had zoiets van, waar probeerde je met me over te praten? Hij was alsof ik er niet met je over wil praten op het werk. Hij speelde dit spel ook waar-

Chris Seiter:
Hij probeerde je op een date te krijgen.

Elegantie:
Ik had zoiets van, nou... Hij vroeg me om die avond met hem uit te gaan, maar toen was ik braaf. Ik had zoiets van, ik heb plannen. Ik had wel plannen. Het was alsof ik plannen heb. Ik ging uit. Hij sms'te me de hele tijd. Hij belde mij. Hij had zoiets van, laat het me weten als je op weg bent naar huis. Ik wil zeker weten dat je in orde bent. Ik vertelde hem dat ik op weg naar huis was. Hij belde mij. Hij wilde met me praten. Hij bleef maar zeggen dat hij me wilde zien. Hij maakte eigenlijk een heel grappige grap, omdat ik denk dat dit op een maandag gebeurde. Hij zei: Wanneer kan ik je weer zien? Ik had zoiets van, oh, ik werk woensdag en donderdag, dus misschien vrijdag. Hij zei: Oh, ik was vergeten dat juni geen dinsdagen heeft. Ik had zoiets van, oké, grappige kerel. Ik weet niet of ik... ik kan me niet echt herinneren of ik hem die dinsdag echt heb gezien of dat ik ze op het weekend heb laten wachten.

Elegantie:
Toen ik hem weer zag, kwamen al die gevoelens van vroeger en kwamen ze gewoon binnen. Het was eigenlijk alsof we weer helemaal bij elkaar waren, weer. Het leek er niet op dat het er niet naar toe werkte. Je weet wat ik bedoel?

Chris Seiter:
Het kwam gewoon vanzelf.

Elegantie:
Ik heb de verstandhouding niet opgebouwd. Ik wist op dat moment, ik had zoiets van, ik weet dat ik te snel ga. Ik spring ver in deze waardeketen waar ik over lees en al deze dingen. Ik ging gewoon met wat voor mij goed voelde. Er was echter een incident, of ik had... Ik weet niet meer hoe ik me dit realiseerde, maar ik had net het gevoel dat er een vrouw was met wie hij werkte. Ik had het gevoel dat hij bij haar bleef voordat hij in dit appartement kwam waar hij binnenkwam. De breuk vond plaats op 2 mei en hij bleef op een andere plaats tot 1 juni toen hij naar zijn plaats verhuisde. Hij had me steeds verteld dat hij verbleef in... Hij was net alsof hij een kamer huurde die hij online had gevonden of iets dergelijks. Het was raar omdat ik niet mocht weten waar het was.

Chris Seiter:
Jij was de ultieme detective.

Elegantie:
Precies, dus hij was hier niet zo slim in. Sommige van deze gesprekken vonden eigenlijk plaats voordat ik ontdekte dat het programma geen contact maakte omdat we gesprekken hadden en allemaal voordat ik me dat realiseerde. Ik heb het echt gemaakt...

Chris Seiter:
Dat is eigenlijk heel goed om te weten.

Elegantie:
Ik realiseerde me dit voordat ik geen contact meer had dat ik dacht dat hij bij deze vrouw op het werk was gebleven.

Chris Seiter:
Dit meisje.

Elegantie:
Ze had geen goede reputatie. Haar man zat in het leger, maar hij werd uitgezonden en ze stond erom bekend haar huwelijk niet te respecteren terwijl haar man weg was.

Chris Seiter:
Zeg het gewoon. Ze staat erom bekend haar man te bedriegen. Dat is de waarheid.

Elegantie:
Ik denk niet dat iemand haar fysiek iets heeft zien doen, maar iedereen had zijn ... Ze merkten haar op met verschillende mannen die gewoon te dichtbij waren. Ze was bij verschillende mannen thuis gaan eten. Alleen dingen als, waarom doe je dat?

Chris Seiter:
Ik heb medelijden met de man. Denk je dat hij-

Elegantie:
Hij vecht voor zijn land, maar.

Chris Seiter:
Ja, hij vecht voor zijn land en zijn vrouw is slechts twee timing.

Elegantie:
Ik had dit gevoel gehad. Ik kan het me niet herinneren, sommige dingen zijn gewoon gevoelens en dan waren er dingen die het zouden ondersteunen. Ze deed raar op sociale media. Ik wist dat hij haar die dag in de sportschool had gezien, want toen... Zij waren de enigen die daar mochten sporten vanwege COVID, maar er moesten minstens twee mensen zijn vanwege aansprakelijkheidsredenen. Hij en zij waren toevallig de twee mensen die daar samen waren voordat dit gebeurde. Er was gewoon heel veel. Hij was heel raar toen ik haar opvoedde. Ik had gewoon het gevoel. Je weet het gewoon.

Chris Seiter:
Hij bleef bij dit andere meisje.

Elegantie:
Dat kwam uit, ja. Toen ik tijdens dit alles met Anna had gepraat, toen ik hiermee worstelde, want ik had zoiets van, Anna... Hij was erg gevoelig, gevoelig. Hij was in het begin erg opgewonden om me te zien. Hij werd heel, heel ontwijkend, heel snel binnen een paar dagen. Ik vertelde het aan Anna. Ik had zoiets van, Anna, ik denk dat dit is gebeurd. Oh, ik heb het ergste gemist, namelijk het hele douchegedoe waar ik je over wilde vertellen. ik kon niet-

Chris Seiter:
Ik denk dat ik tussen de regels door kan lezen en erachter kan komen wat daar is gebeurd. Ik denk dat de meeste dat wel kunnen.

Elegantie:
Misschien. Ik was heel, heel zenuwachtig. Hij stapte onder de douche en ik zocht in zijn telefoon omdat ik gewoon niet...

Chris Seiter:
Oh, ik dacht dat je met hem onder de douche zou springen.

Elegantie:
Nee. Het was niet zo geweldig. Ik heb zijn telefoon doorzocht omdat ik zo was, ik moest het weten.

Chris Seiter:
Had hij een slot op zijn telefoon? Mijn telefoon heeft de toegangscode.

Elegantie:
Ja. Ik had geluk, geluk of geen geluk. Ik weet niet hoe je dat kunt zeggen.

Chris Seiter:
Hij heeft de toegangscode niet veranderd of...

Elegantie:
Hij heeft het nooit veranderd. Ja. Ik keek en ik zag sms-berichten met hem en haar, die erop zouden hebben gewezen dat hij op dat moment bij haar zou hebben gelogeerd. Hij stond onder de douche. Ik kreeg een beetje een uitbarsting terwijl hij onder de douche stond, en ik ging weg. Hij joeg me graag de deur uit in een handdoek.

Chris Seiter:
Dat is geweldig.

Elegantie:
Het was een goed zicht. Daarna heb ik met Anna gesproken. Hij wilde het toen weer met mij beëindigen omdat hij heel, heel ontwijkend werd. Hij ging terug naar die... Wat begrijpelijkerwijs, en Anna was...

Chris Seiter:
Ik zie jouw standpunt ook. Sorry, ga verder.

Elegantie:
Ik stond in brand. Anna was als... Nogmaals, zoals ik al zei, ze was geweldig. Ik sprak met Anna over de situatie omdat het meisje in de tussentijd contact met me had opgenomen. Ik had zoiets van, ik ben zo ... Omdat dit gebeurde toen we een heleboel rellen hadden en mijn stad waar ik werk, had wat rellen en dat soort dingen en moest dat gaan doen. Ze sms'te me en ze zei, ik wil je gewoon laten weten dat jij en al je broers en zussen in het blauw welkom zijn. Als je ooit bang bent om naar huis te gaan of ergens moet blijven, heb ik een extra kamer. Ze sms't me dat ze duidelijk weet dat ze hem daar heeft laten blijven.

Chris Seiter:
Het was een schuldig bewuste voor mij.

de watsons gaan naar birmingham film

Elegantie:
Ja. Ik vertelde Anna dat en ik vertelde Anna wat ze me sms'te en al deze dingen. Anna had zoiets van, oh nee. Ze is verlegen. Ze valideerde me. Tegelijkertijd zei ze: Oké, hij klinkt alsof hij vermijdend is. Ze had zoiets van, je moet ervoor zorgen dat voor elke ... je alleen een negatieve interactie kunt hebben voor elke gedachte positieve interacties die je hebt, want zo aandachtig neemt hij deze negatieve interacties op. Het was logisch, want zelfs toen we aan het praten waren over de breuk, hadden we twee, drie goede weken van alleen het onvolmaakte kunnen hebben. Toen kregen we in de derde week ruzie en dat is wat hij zich herinnerde. Dat deed hij niet... Anna had zoiets van, dit is wat we moeten doen. We moeten hiervoor schieten. Toen zei ze: We moeten schieten omdat we hem buiten zijn appartement hebben gekregen.

Elegantie:
Ze hielp me op dat moment op weg. Een tijdje ging het goed met me, maar uiteindelijk bracht ik haar later, misschien een week later, weer bij hem. Hij had zoiets van, ik kan dit niet meer aan. Hij maakte er weer een einde aan. Ik ging terug naar een ander geen contact. Ik ging terug naar een andere geen contact-

Chris Seiter:
Dit is een echt up-and-down verhaal. Dit is een geweldig verhaal.

Elegantie:
Ik weet niet hoe het is gekomen waar we nu zijn. Ik ga er gewoon dankbaar voor zijn. Ik ging naar een ander geen contact en toen had ik gepost, wat ik niet noemde. Het enige dat ik altijd goed deed, was de sociale media. Ik plaatste alleen echte... De enige sociale media die hij had was Instagram. Ik heb alleen een daadwerkelijke post op Instagram geplaatst en of het een heel goede post was om te plaatsen. Dan zou ik wat verhalen posten die de hele dag goed waren, maar misschien niet gewoon posten als een volledig postmateriaal, permanent postmateriaal. Ik denk dat ik dat heel goed heb gedaan. Ik weet dat ik dat heel goed heb gedaan, omdat hij sindsdien heeft gezegd dat hij me een paar keer heeft geblokkeerd omdat hij mijn bericht niet kon accepteren. Hij kon het niet aan om mij te zien en dingen die ik post en zo, maar hij heeft sindsdien ook toegegeven, daarom wil ik dat iedereen in dit programma naar me luistert. Hij zei eigenlijk sindsdien dat hij me zou deblokkeren en naar mijn pagina zou gaan kijken en hij zou gaan-

Chris Seiter:
[onhoorbaar 00:38:39].

Elegantie:
Ja, en blokkeerde me toen weer. Hij zei dat hij dat deed...

Chris Seiter:
Dat wist ik omdat ik dat heb gedaan. Het is net als de hit-run-aanpak. Oh, wat is ze van plan, niets. Ik ga terug naar de veilige thuisbasis.

Elegantie:
Ik heb geprobeerd mensen dat te vertellen en de Facebook en zo. Ze hebben zoiets van, wat moet ik doen? Hoe plaats ik een bericht als ik geblokkeerd ben? Ik heb zoiets van, luister, blijf gewoon posten alsof hij er is, want hij gaat kijken.

Chris Seiter:
Ik denk dat het voor veel mensen moeilijk [onhoorbaar 00:39:06] is.

Elegantie:
Ja. Het is wat ik deed. Ik dacht niet dat het geen contact voor mij zou werken. Ik had zoiets van, oh, hij is klaar. Het deed het echt. Mijn beide no-contexten waren zeer effectief. Ik dacht dat ik naar het tweede geen contact ging, ik deed dit gewoon. Het gaat deze keer niet lukken. Het was ook erg effectief. Hij begon bijna contact met me op te nemen... Normaal zou hij ongeveer een week nodig hebben om contact met me op te nemen. Dan zou hij het een paar dagen geven en het opnieuw proberen. Dan misschien rond de derde week, zoals je zegt, zou hij echt angstig worden en zou ik een toevloed krijgen. Praat alsjeblieft met me. Ik probeer je te bellen. Kom op. Ik probeer niet met je te sollen. Ik moet gewoon praten. Waarom doe je dit? Dat soort dingen. Dat gebeurde.

Elegantie:
Een ding dat wel gebeurde, wat een social media-ding was dat ons weer terugbracht, ik was waarschijnlijk ... Ik denk niet dat ik al drie weken bezig was met mijn tweede geen contact. Zoals ik al zei, ik werk in de wetshandhaving en ik heb eigenlijk gebeld. Ik kreeg ruzie en werd geraakt. Ik had een blauw oog.

Chris Seiter:
Koel. Niet cool, maar heb je dat op social media gepost?

Elegantie:
Ik deed. Ik wachtte een tijdje. Ik stond op het punt de stad uit te gaan. Ik had een reis gepland naar het strand met een paar vrienden. Vlak voordat ik wegging, was het blauwe oog niet eens mijn ding. Ik had een heel, heel goede jaloezie-post die ik ging plaatsen. Anna vond het geweldig. Ik had zoiets van, ik kan niet wachten. Ik plaatste eerst het blauwe oog en het was nog steeds goed zichtbaar, maar het klaarde op. Ik had zoiets van, oh, mijn blauwe oog is bijna weg of wat dan ook. Ik heb op mijn verhaal gepost. Niet als post, maar hij bekeek het uiteindelijk nadat hij me had geblokkeerd en gedeblokkeerd en me daarna weer volgde. Hij begon me meteen te sms'en. Hij had zoiets van: gaat het? Toen zei hij: Alsjeblieft, laat me weten dat je in orde bent. Hij had zoiets van, ik denk elke dag aan je. Ik maak me zorgen over wat er aan de hand is.

Elegantie:
Ik moet gewoon weten dat je in orde bent. Hij zegt, ik zie een foto van jou met een blauw oog op Instagram en mijn hart zinkt, of mijn maag zinkt of wat dan ook. Op dat moment wist ik niet wat ik moest doen, want ik had zoiets van, ik weet niet... Anna en ik hadden gesproken over hoe hij niet... Geen enkel contact was erg effectief, maar toen we erover spraken, ging hij eropuit . Ik wil wel. Je laat me weten wanneer je in orde bent, want toen je een maand niet met me sprak, en er rellen waren en ik wist dat er op ons werd geschoten. Hij had zoiets van, ik zie dit op het nieuws en je reageert niet op mij. Ik heb het in de groep geplaatst voordat ik iets deed. Ik had zoiets van, Anna help. Ze zei oké, je kunt op hem reageren. Laat hem weten dat je in orde bent, maar voeg dan ongeveer vijf dagen toe aan je geen contact. Ik zei oké. Ik deed dat.

Elegantie:
Dan begint hij te reageren en ik reageer niet terug. Hij had zoiets van, ben je kalm? Ik reageerde niet terug. Toen zei hij iets waaruit bleek dat hij in mijn appartement was. Ik weet het niet. Ik kan me niet herinneren wat het was, maar ik denk dat hij zei: Schiet op en ga naar je deur, want dat moet in de koelkast. Of zoiets. Zoals ik al zei, ik was op weg de stad uit om naar het strand te gaan. Ik had zoiets van, ik moet reageren omdat hij nu bij mijn voordeur staat?

Chris Seiter:
Ik zag een tekst.

Elegantie:
Ik reageerde en hij had me mijn favoriete ding ter wereld gebracht: met chocolade bedekte kersen. Hij had met chocolade bedekte kersen en wat bloemen voor me meegebracht en bij mijn deur afgezet. Dieet Dr. Pepper omdat ik dol ben op Diet Dr. Pepper. Hij liet me een sixpack Diet Dr. Pepper na. Op dat moment had ik een vriend die ze ophaalde en ik vertelde hem dat ik niet bij ze kon komen. Ik was de stad uit, maar een vriend van mij, die een buurman was van het appartementencomplex, heeft hem opgehaald. We begonnen met sms'en. Zoals we eerder hadden besproken, dacht ik: Oh, ik mag nog niet sms'en. Het leek me gewoon het juiste moment om te proberen het rustiger aan te doen. Iedereen maak je geen contact af.

Chris Seiter:
Nou, je had er ook al een klaar. De optiek is een beetje anders als je het opnieuw moet doen.

Elegantie:
Toen ook ik, wilde niet dat hij ook zou zien waar je het over hebt. Hem te zien, Oh, het is alweer precies een maand geleden. Ik wilde niet dat hij die dingen ging combineren.

Chris Seiter:
Je wilt natuurlijk wat variatie.

Elegantie:
Ik begon hem te sms'en. Dingen waren rotsachtig. Ik probeerde mijn ongerustheid in toom te houden. Hij sprak wel met me en gaf toe dat hij bij dat andere meisje bleef. Dat heeft hij me uiteindelijk toegegeven. Hij zwoer daar op alles dat er niets gebeurde. Hij raakte haar niet aan. Zo was het niet. Het was letterlijk gewoon een plek om te zeggen, een kamer om in te zijn, om geld te besparen. Haal zijn appartement, al die dingen. Ik vond het nog steeds niet leuk.

Chris Seiter:
Dat hoeft niet.

Elegantie:
Het was gewoon een punt waarop ik mezelf een tijdje moest vertellen. Ik had zoiets van, oké, heb je... Ik voelde me niet gerespecteerd. Zou hij het kunnen? We waren uit elkaar, maar ik voelde me echt niet gerespecteerd. Ik moest mezelf ook vertellen, of mezelf eraan herinneren dat jij de beslissing moet nemen. Je moet bij hem zijn of niet bij hen zijn. Je moet er overheen kunnen komen en er zijn of niet bij hen zijn. Deze beslissing moet je nemen. Dat is iets wat ze me ook hielp realiseren toen ik mijn tweede coachingsgesprek met Anna had. Ze had zoiets van: wat zou je in deze situatie tegen een vriend van je zeggen? Ik zei dat exacte advies. Ze zegt: Oké, als je er boos over bent en je wilt niet bij hen zijn, doe het dan niet. Als je gaat, dan moet je ze eerder vergeven. Ik heb ervoor gekozen om dat te doen, ook al was het moeilijk. Dingen waren een beetje rotsachtig.

Elegantie:
Ik was zenuwachtig, maar ik begon te leren. Ik begon echt de vervolg-e-mail door te nemen die Anna me stuurde over het omgaan met mijn angstige hechtingsstijlen en dat soort dingen. Als hij overweldigd zou raken en zou zeggen: ik weet niet of ik dit moet doen. Ik zou het gevoel krijgen dat hij ontwijkend zou zijn en ons zou onderbreken of afsluiten, of dat hij zich gewoon zou terugtrekken. Ik zou het voortouw nemen, en ik zou zeggen: Weet je wat? Je lijkt nu een beetje overweldigd of erg gestrest. Waarom doe je vanavond niet dit of wat dan ook.

Chris Seiter:
[overspraak 00:45:51].

Elegantie:
Sms me als je je beter voelt. Een ander ding dat Anna me liet zien, was het gesprek, want soms zou hij het gesprek sturen. Hij zou gestrest raken en hij zou gewoon het gesprek sturen en zeggen: we zijn nog niet weer bij elkaar. Ik wil je niet leiden. Hij zou het gesprek beginnen te veranderen alsof hij ons zou beëindigen. Ik zou zeggen: weet je wat? Anna zou me vertellen om het over te nemen, het stuur over te nemen, denk ik, uit het gesprek. Ik zou dat doen. Ik zou in principe hetzelfde doen. Ik zou zeggen, weet je wat? Ik wil wat ruimte innemen. Laten we wat ruimte nemen. Eindelijk, nadat ik dat twee of drie keer had gedaan, zei hij: Oh mijn God, ik waardeer je zo erg omdat ik het gevoel heb dat je me echt leert.

Chris Seiter:
Dat is leuk.

Elegantie:
Ik heb het gevoel dat je me echt leert en je bent gewoon... Ik zie deze verandering in jou. Je hebt zojuist precies door wanneer ik wat tijd nodig heb en je hebt geen grip op me als je het gevoel hebt dat er iets niet goed gaat. Dat heeft echt veel geholpen. Het was een enorme gamechanger. Op dat moment zijn we net begonnen... We waren net bezig om weer samen te zijn. Ik werd een paar keer bezorgd voor mezelf, niet voor hem, over de hoeveelheid die het kostte om weer officieel te zijn. Ik heb mezelf net een interne deadline gegeven. Ik had gezien in de groep, als je een deadline hebt, geef hem dan niet. Leg die druk niet op hem, waarvan ik denk dat het niet goed zou zijn geweest als ik dat had gedaan. Ik heb mezelf net een interne deadline gegeven, Halloween van 2020. Hij kwam er bijna niet uit. Hij had ongeveer 10 dagen.

Chris Seiter:
Hoe heb je het geslingerd? Hoe is de eigenlijke officiële titel opnieuw toegekend?

Elegantie:
Het was raar. Het gebeurde in eerste instantie zonder het te zeggen. We gingen naar het verjaardagsfeestje van een vriend van mij en hij zei iets. Ik had zoiets van, nou, je bent mijn vriendje niet. Ik had zoiets van, we kunnen samen gaan, maar we hangen gewoon rond.

Chris Seiter:
We zijn gewoon beter dan vrienden, een beetje.

Elegantie:
Hij had zoiets van, oh mijn god. Kom op. Je weet dat we samen zijn. Ik had zoiets van, oh, echt? Hoe zou ik dat weten? Wat bedoel je met ik weet dat we samen zijn?

Chris Seiter:
Goed gedaan, Grace. Ik hou van de houding, de toon ervan. Dat werkte heel goed. Wat zei hij dan?

Elegantie:
Ik ging eigenlijk naar een andere plaats verhuizen. Ik was er echt enthousiast over. Het was veel beter dan mijn laatste plaats, wat een nachtmerrie was. Hij kende alle verschrikkelijke ervaringen die ik had in mijn laatste plaats. Hij was erg opgewonden dat ik eruit zou stappen en gewoon een nieuwe start zou hebben op deze nieuwe plek. Toen ik hier kwam wonen, was het eind oktober, begin november. Ik ben hier komen wonen, maar ik had niet al mijn spullen binnen tot misschien iets na november begon. Mijn verjaardag is in november. Ik ben half november jarig. Misschien een week voor mijn verjaardag, toen ik hier helemaal zat, bracht hij me een boeket rozen voor mijn nieuwe huis. Hij gaf me een Tiffany-ketting voor mijn verjaardag. Dat was oké. Wij zijn samen. Het was ook een groot moment voor hem, want hij had zoiets van, ik heb nog nooit eerder sieraden voor meisjes gekocht. Je begrijpt het niet.

Elegantie:
Hij was pas in de maand oktober, ik weet niet wat het was. Het gebeurde. Zoals ik al zei, het was net een zegen dat... Het moet gewoon een mengsel zijn geweest van alles wat zich opstapelde, maar hij zette zich echt in. Hij veranderde zoals die ontwijkende... De ontwijker is zo goed als met hem meegegaan, of zijn gedrag, zoals wanneer hij ontwijkend was. Ik denk dat ik het gewoon ben geweest die hem de ruimte gaf omdat...

Chris Seiter:
Je had kunnen leren, jij bent de vermijdende fluisteraar op dat moment. Je hebt veel geoefend om binnen te komen.

Elegantie:
Het laatste waar we doorheen gingen vlak voordat we weer officieel waren, was dat we hadden geworsteld toen we samen waren voordat hij me zijn familie liet ontmoeten. Hij zou altijd zeggen: Oh, laten we dit gaan doen en dit doen met mijn familie, waar ze ongeveer twee uur rijden vandaan wonen. Hij zou zeggen: laten we dit gaan doen en dit met mijn familie doen. Elke keer dat de dag aanbrak, had hij een excuus om het niet te doen. Hij zou zeggen: Nou, ik heb hierdoor geen tijd. Ik voel me niet goed, of wat dan ook. Dit gebeurde misschien begin oktober en ik raakte van streek. Ik zei: dit gebeurt altijd. Je zegt altijd dat je dit gaat doen, en dit is een perfecte kans omdat je zus die de staat was, hier is met je ouders. Je zegt steeds dat je dit gaat doen en dan doe je het niet. Toen nam ik het mee naar de groep en Anna en Christie-

Chris Seiter:
Christie.

Elegantie:
Beiden reageerden. Ze waren als, Hé, je moet geduld hebben. Ze hadden zoiets van, je moet hem dit op zijn tijd laten doen omdat-

Chris Seiter:
Vooral met vermijden.

Elegantie:
Ze waren alsof dit zijn familie is. Dit is zijn ding. Je moet hem deze beslissing laten nemen. Je kunt hem deze druk niet opleggen, want hoezeer je dit ook verdient of wat dan ook, het is zijn familie. Hij moet die beslissing nemen. Anna zorgde ervoor dat ik me echt beter of ook veel beter voelde toen ze zei: ik denk niet dat het iets met jou te maken heeft, want ze wist van zijn persoonlijke dingen toen we praatten en zo. Ze had zoiets van, ik denk echt dat het niets met jou te maken heeft. Ik denk dat het te maken heeft met zijn persoonlijke problemen die hij had. Dat heeft me enorm geholpen. Ik eindigde met hem te praten en te zeggen: Weet je wat? Het spijt me heel erg. Dat is jouw familie. Wanneer je me wilt nemen of wanneer je dat wilt, dat is aan jou. Toen ik hem die beslissing gaf, draaide hij zich om. Hij ging de volgende dag. Tegen de tijd dat hij daar twee uur was, belde hij me op en smeekte me om te komen.

Chris Seiter:
Dat is mooi. Er is veel dat gaat... We hebben nog ongeveer vijf minuten, maar ik wil één ding zeggen over de familiebijeenkomst, in ieder geval mijn perspectief erop, en dan je één vraag stellen.

nacht in het museum 2 gewaardeerd

Elegantie:
Zeker.

Chris Seiter:
Je hebt vast wel wat beters te doen dan hier uren te zitten en...

Elegantie:
Ik praat waarschijnlijk je hoofd eraf.

Chris Seiter:
Nee, het gaat goed met je. Dat is wat het interview is. Wat voor mij echt interessant is aan de gezinsdynamiek, is veel ... Ik denk dat het vreemd genoeg heel goed in je voordeel werkt door van streek te raken en het dan een beetje naar de groep te brengen en dan de groep in feite te laten zeggen: Nee, dat is zijn familie. Dan vertel je het hem letterlijk woord voor woord. Misschien is het verhaal dat hij in zijn hoofd denkt, zoiets als: wacht even. Dit is mijn familie. Dit is niet jouw familie. Als je hem er gewoon uitzet, heeft hij zo'n duidelijk begrip als: Oh, ze snapt me. Dan vind je die opening. Dat vind je eigenlijk veel in het boek Never Split the Difference. Ik weet niet of je de kans hebt gehad om dat te lezen, maar.

Elegantie:
Het is me gezegd, maar het moet.

Chris Seiter:
Ik denk dat het iets voor jou is, want het is van een man met de naam Chris Voss. Hij is een FBI-onderhandelaar voor gijzelingen. Wat interessant is, is dat het begin van het boek begint met een interview met hem op Harvard. Hij blaast deze Harvard-professoren gewoon op. Ze hebben zoiets van, hoe werkt dit? Dit past niet in onze psychologieboeken. Hij zegt: Nou, we zijn net de afgelopen 50 jaar geweest, kijkend naar wat werkt voor de politie in het veld. Een van de dingen die ze hebben geleerd, is tactische empathie, namelijk iemands exacte emoties op hun gezicht plakken. Als je erachter kunt komen wat zijn verhaal is en het aan hem herhaalt, openen ze zich voor je. Ik denk gek genoeg, het werkte buitengewoon goed in je voordeel door je gewoon te zien als: Oh, het is jouw familie, wanneer je dat maar wilt. Kijk dan meteen ... Het is alsof, wauw, ze snapt me. Mijn vraag aan jou voordat we eindigen is als je terugkijkt op alles wat je hebt gedaan, wat was volgens jou de belangrijkste factor voor je succes?

Elegantie:
Ik denk dat het geduld was aan het leren. Ik ben niet zo'n geduldig persoon, dus...

Chris Seiter:
Dat is een heel goed antwoord. Die heb ik eigenlijk nog niet gehoord, wat ironisch is omdat bijna iedereen ongeduldig is als ze naar [onhoorbare 00:55:01] gaan.

Elegantie:
Daar moest ik aan herinnerd worden met het hele familiegebeuren, goed, Anna en Christie waren allebei patiënten. Dat waren de exacte woorden van Christie, was geduld sprinkhaan.

Chris Seiter:
Ze is Australisch. Ze krijgt een aantal van die-

Elegantie:
Anna vertelde het me elke keer als we elkaar spraken. Ze zou zijn als, wees geduldig. Ik heb dat geleerd met beide geen contacten. Natuurlijk weet ik zeker dat je het de hele tijd hoort. Ik was geen fan van het doen van geen contact. Ik had zoiets van, een maand lang niet met hem gesproken. Neem me niet kwalijk, hij zal drie vriendinnen hebben, vier baby's tegen de tijd dat dit voorbij is.

Chris Seiter:
Vier baby's. Je ging daarheen.

Elegantie:
Ik had zoiets van, echt niet. Ooit was ik geduldig, en daar ging ik doorheen en daarna geduld met hem de ruimte te geven. Zoals je al zei, hem gewoon laten weten dat ik gewoon meevoel met zijn gevoelens of empathie, is misschien een beter woord.

Chris Seiter:
Ja, empathisch.

Elegantie:
Met zijn gevoelens en hem gewoon laten weten dat hij die gevoelens zou kunnen hebben en ik ga de tijd niet gewoon aanmatigend maken. Ik denk dat geduld het belangrijkste was.

Chris Seiter:
Nou, wat is er interessant aan het hele ding, en ik beloof dat ik hier snel zal vertrekken. Vaak denk ik dat je van ex's hoort, dat je terugkomt. Je ex zegt letterlijk tegen je: Wauw, je lijkt anders. De realiteit is dat je je gewoon meer bewust bent van: Oh, ik heb deze angstige neigingen. Ik hoef niet zo zenuwachtig te zijn. Ik moet hem laten zijn... Sta hem toe om zijn gevoelens bij me te hebben zonder dat ik probeer het leuk te vinden, het te repareren. Dan lijkt het hun dat je een heel andere persoon bent, terwijl je eigenlijk net een beetje meer zelfbewust bent van dit zijn mijn neigingen.

Elegantie:
Ik herkende het zeker.

Chris Seiter:
Grace, ik wilde je gewoon heel erg bedanken dat je dit hebt gedaan. Ik waardeer het echt.

Elegantie:
Natuurlijk, bedankt dat je me hebt. Ik vind het heerlijk om iedereen te kunnen helpen die ik kan. Ik ben behoorlijk opgewonden.

Chris Seiter:
Je gaf misschien wel het beste interview ooit voor de coachingperiode. Ik heb Anna hierover gebeld. Ik heb Anna hierover gebeld. Gewoon bedankt.